Gostujući u Novom danu Christian Nikolić, član komisije za informiranje i analitiku HGSS-a, komentirao je koliko je komunikacija bitna, ali i pojasnio kako funkcionira HGSS.
Najbolji komunikatori ove godine su pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja. Christian Nikolić, član komisije za informiranje i analitiku HGSS-a, pojasnio je u programu N1 Televizije kako je njihova komunikacijska strategija godinama pažljivo građena i planirana.
“Krenulo je prije šest ili sedam godina kao eksperiment kada smo htjeli promovirati naš site, na kojem ima mnogo informacija. Tada smo počeli koristiti društvene mreže kako bismo što direktnije došli do što većeg broja ljudi. To je krenulo dobro. Onda se dogodila jedna bitna stvar – zima 2012. i snježno nevrijeme u Dalmaciji, gdje smo zbog velike količine informacija koje smo morali podijeliti s medijima i ljudima, počeli više koristiti društvenim mrežama. Tada se razvio jedan stil komuniciranja. To se potvrdilo s velikim poplavama 2014. godine. Uglavno planiramo neke stvari koje ćemo objavljivati, kao kampanju za ovu turističku sezonu No, neke stvari dođu spontano”, pojasnio je.
“Naš posao je prije svega prevencija. Mi to pokušavamo i preko društvenih mreža, jer je to direktna komunikacija s ljudima. Kako u Hrvatsku dolazi sve više ljudi, prije svega mladih ljudi. Dolaze na festivale pa ostanu više dana. To su aktivni gosti koji žive na društvenim mrežama. Mi smo ti koji ih moramo informirati jer puno stvari oni ne znaju. Ako mnogo ljudi u Hrvatskoj nisu znali da smo mi volonteri, da postoji način kako nam se javiti, da postiji određeni broj telefona, onda sigurno ni turisti nisu znali za to”, istaknuo je.
Podsjetio je da su i strani portali objavljivali tweetove HGSS-a, od Daily Maila do Le Monda.
“U HGSS-u ima 986 ljudi, koji su aktivni. Oko 400 njih su spašavatelji. Da razjasnimo, spašavatelji su oni koji su prošli sve tečajeve HGSS-a i prošli ispit. Tečajevi se održavaju tijekom tri godine. Sam ispit traje cijeli dan, to je 12 sati i fizičkog i teorijskog dijela. Ti ljudi su nosioci svih akcija u RH”, objasnio je.
“Intervencija i akcija je između 600 i 800 ovisno o godini. Realno, dogodi vam se skijalište u Zagrebu, dečki i cure koji dežuraju tamo. To su svakodnevne aktivnosti, i o tome ne pišemo na društvenim mrežama. Oni imaju intervencije koje su zeznute, oni brinu o sigurnosti skijališta. Nešto minorno na planini postaje opasno. Jučer je bila jedna akcija na Mosoru, gdje je mladi planinar iščašio zglob, mislim da je i slomio rame, od dojave ozljede do dolaska u KBC Firule prošlo je tri sata”, dodao je.
“Potrage su jedna posebna priča, u koje je uključena i kriminalistička priča. Mi ne znamo što se dogodilo. Mi tražimo i koordiniramo potragu. 80 i 120 ima potraga u tijeku godine, što znači svako drugi dan potraga. Te japanke na Velebitu su 20 naših intervencija, ostali su naši građani. Nijedna potraga se ne završava dok se ne pronađe ili osobe ili tijelo, to nekada može biti jako dugo”, rekao je Nikolić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.