Registriranje automobila s tablicama zapadnoslavonskog gradića Daruvara već se toliko ukorijenilo u našu zbilju da su se pod egidom “vjerovali ili ne” već počele snimati i cinične reklame na tu temu.
Zbog najnižih cijena osiguranja za daruvarske tablice, duplo jeftinijih od krapinskih i zagrebačkih, to je registarsko područje već godinama prava meka za registraciju automobila, ali i terenskih vozila. A sada su još dva gradića – Pakrac i Lipik – koji imaju DA tablice, a administrativno spadaju u Požeško-slavonsku županiju, zaslužna što je upravo ta slavonska županija druga po broju registracija novih automobila u 2016. godini. Dakako, mahom su to vozila registrirana na tvrtke koje samo zbog toga na tom području imaju ispostave, piše Večernji list.
Broj novoregistriranih automobila zbog toga je u dvije županije, Bjelovarsko-bilogorskoj i Požeško-slavonskoj, zadnjih godina nesrazmjeran s brojem stanovnika i brojem vozača. Primjerice, prošle je godine Požeško-slavonska županija, prema podacima Promocije plus, imala 3992 registracije novih automobila i izbila je na drugo mjesto, odmah iza zagrebačke regije (Grad Zagreb i Zagrebačka županija) s 15.779 registracija, a ispred Splitsko-dalmatinske županije (3386) i Primorsko-goranske županije (3265).
Na petom je mjestu Bjelovarsko-bilogorska županija u koju spada sam grad Daruvar s 3245 registracija. Tako je nerealno velika razlika između cijena osiguranja automobila fiktivno motorizirala zapadnu Slavoniju, iako je svima jasno da većina vozila koja nose DA tablicu gotovo nikad ni ne prometuju u te dvije županije.
Zbog čega je uopće obvezno autoosiguranje toliko jeftinije u Daruvaru? Primjerice, za isti ćete automobil osiguranje u Zagrebu ili Krapini platiti 2202,14 kuna, a u Daruvaru 1255,20 kuna, dok će u Karlovcu vozač platiti 1651,60 kuna. Razlog je što osiguravatelji još uvijek, bez obzira na liberalizaciju tržišta, primjenjuju zastarjele zone rizika prema kojima je Hrvatska podijeljena u sedam zona. U najrizičniju 7. zonu spadaju Krapina i Zagreb, dok u najmanje rizičnu 1. zonu spada samo Daruvar.
“Nekadašnjih sedam zona rizika više ne vrijede, već osiguravatelji autonomno određuju rizike”, kažu iz Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO). Drugim riječima, osiguravatelji mogu samostalno određivati cijene za pojedina područja, ali oni se još uvijek većinom vode po starim zonama rizika.
Prema podacima MUP-a, u PU bjelovarsko-bilogorskoj ima 62.259 vozača, a oni su lani skrivili 722 prometne nesreće. U PU požeško-slavonskoj je 50.386 vozača, a skrivili su 472 nesreće, dok je u Krapinsko-zagorskoj županiji 68.938 vozača koji su u 2017. godini skrivili 727 prometnih nesreća. U PU zagrebačkoj trenutačno je izdano 601.578 vozačkih dozvola, a lani su ti vozači skrivili 7964 nesreće. Prije tri su godine osiguravatelji ukinuli zone rizika za tegljače s obrazloženjem da se teretna vozila većinom koriste za međugradski prijevoz te se ne zadržavaju samo na području grada gdje su registrirana, dok su osobni automobili još uvijek na čekanju i velik broj vozača zbog toga plaća nerealno veću cijenu od vozača u drugim dijelovima Hrvatske, piše Večernji list.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.