'USKOK istražuje HDZ-ovu korupcijsku hobotnicu u V. Gorici'

Vijesti 01. ožu 201720:58 > 21:10
N1

Gost Pressinga Petra Štefanića bio je HNS-ov zastupnik u Saboru Goran Beus Richembergh.

Hoće li Anka Mrak Taritaš pobijediti Bandića u Zagrebu?

Mislim da hoće. Trendovi su sjajni. Očekivao sam da će se krivulje Švaljek i Taritaš dodirnuti u ožujku, ali to se već događa. Bandiću podrška ne pada, ona je stabilna. Za Mrak-Taritaš se neodlučni opredjeljuju. Nju to čini glavnom izazivačicom gradonačelnika Bandića.

U simulaciji drugog kruga je situacija tijesna. Činjenica je da ukoliko ne bude velikog odaziva ti reultati ankete ne bi mogli proći.

Bandić je gradonačelnik gotovo 18 godina i ljudi su pristali na tu okoštalu situaciju. Ključno je ljudima pružiti nadu da je na tim izborima moguće napraviti promjenu. MIslim da ih je Anka uvjerila da je moguće.

Krenula je kao kandidat nadstranačkog tipa. Radi se o tome da je ona prvi izbor birača SDP-a od davnih dana. Jasno je da ona mora uvjeriti sve birače građanskog centra da izađu na izbore i da je njihov kandidat.

Smeta li joj markica HNS-a?

Ne radi se o tome nego o činjenici da su sve stanačke markice u krizi. Na lokalnim izborima markica ne znači ni trećinu ono što znači ime. Na nacionalnoj razini je to drugi par rukava. Na lokalnim izborima pobjeđuju osobe, ime.

Može li se vladati ako situacija u predstavničkom tijelu bude drugačija? Ima li opcija da se ide sa zajedničkom listom?

Morate ponuditi, kao gradonačelnik ili župan, suvisli program oko kojeg će i Skupština postići konsenzus. Morate ih pitati svake godine može li moj proračun proći. Ja se nadam da će u Zagrebu  odnos snaga biti takav da će stranke centra i ljevice ostvariti većinu. Mislim da će u Supštini biti i HDZ, lista Milana Bandića, ali i Most.

Što kažete na priče u medijima da se već priča o podjeli fotelja?

Ono što se pojavilo u medijima na neki način šteti. Jer stavlja u prvi plan ono što bi trebalo biti u trećem planu. Nikakve priče nije bilo o podjelama fotelja. Razgovaralo se o načelnoj potpori, ali o tome formalne odluke nema. Prva stvar je odgovoriti na pitanje što je zadaća Holdinga. Kad se partneri definiraju oko toga, a mi se sjećamo da je Holding osnovan s jednom idejom, a s drugom živi, onda možemo razgovarati o tome što se s tim može.

Zajednička lista HNS-a i SDP-a?

Ona je moguća.

HNS je stalno u pregovorima sa SDP-om…

Od 500 općina, gradova i županija u dvije trećine su mjesta gdje SDP i HNS dugo surađuju. Gdje god SPD ima najkvalitetnijeg kandidata mi nemamo problema da se podrži ta osoba i obrnuto. Nisam siguran da je to Rijeka.

Što će biti s Rijekom? Planirate li vi ići sa Sanjom Barić?

To su stare informacije. Vjerojatno će HNS ponuditi jednu građansku opciju paralelno s onom SPD-a. Neće biti skandala ni razlaza. To je posebna lista HNS-a. Moguće je da ćemo imati kandidata za gradonačelnika. Pero Lučin… Ne vjerujem da će biti kandidat za gradonačelnika. Mi bismo voljeli vidjeti ljude poput gospođe Barić da se aktivira u politci, a to ona dosad nije radila.

Podrška Obersnelu u prvom krugu?

Nisam siguran.

U Osijeku Ivica Vrkić, za Rijeku ste rekli, Zagreb Mrak Taritaš… U Splitu isto ne idete sa zajedničkim kandidatom?

Razgovori nisu gotovi i neće biti još najmanje tjedna dana. Moglo bi se reći da se tu kasni.

Kandidatura Sladoljeva iz Mosta i Brune Esih u Zagrebu?

Sjajna vijest i jedno i drugo. Što se nas tiče nama to u konfiguraciji odnosa jako dobro odgovara. Neka cvjeta tisuću cvjetova, ali naš će biti najbolji.

Vodi li Bandić kampanju novcem Grada?

Nije to od jučer. S puno političke dobre volje bi se to moglo prevenirati. Bandić je bio uvijek široke ruke, a nikad nije davao u vjetar. Eklatantna je situacija s novim cijenama prijevoza koje su danas stupile na snagu. To je fenomenalna vijest, ali je stigla s 10 godina zakašnjenja.

Vi biste načelno trebali to podržati…

Mene zanima koja je kvaliteta prijevoza ZET-a na liniji Gorica – Zagreb. Mi se vozimo k’o stoka. Nama autobusi stižu s ogromnim zakašnjenjem. Od 6 polazaka ukradu nam se dva. Ako nema autobusa džaba je sve, može biti i besplatno. To je međužupanijska koncesija i zajednički problem. Velika Gorica plati preko 9 milijuna kuna ZET-u da bi usluga bila što kvalitetnija, ali je vrlo, vrlo loša. To su najstariji autobusi koji se kvare na Remizi. Doživljavaju ljudi požare i na to stalno upozoravamo. O tome se razgovara, ali zadnjih mjesec dana. Barišić i Bandić su nas godinama vukli za nos. Kako je moguće da nitko nije digao glas kad je ZET ljetni vozni red pretvorio u stalni

Idete u borbu za gradonačelnika Gorice. Tko tamo iz SPD-a ide na izbore?

SDP je procijenio da treba pustiti nekoga tko je nepoznat javnosti, a to je kolega Horvat. Mlad je  i kratko se bavi politikom, ali to je procjena SDP-a. Istraživanja kažu da će 2/3 birača SDP-a svoj glas dati meni.

Što je najveći problem u Gorici?

Ona je u zavjetrini velikog grada i to se događa već 15 godina. Uvijek se činilo da je to neko predgrađe. To je važan grad, ne samo po veličini. Ključni problem je što je vlast Barišića izrazito korumpirana. HDZ-ovci su pozapošljavali članove svoje obitelji, a grad je zadužen za 120 milijuna kuna. Sve što je građeno je plaćeno iz kredita. A imao je 2 mlrd. proračunskih sredstava iz kojih nije napravio ništa.

Rekli ste da je gradska vlast korumpirana…

Da. USKOK je zaprimio prijavu da postoji korupcijska hobotnica koju čine najbliži članovi obitelji ključnih ljudi HDZ-a. Policija je napravila izvide i rekonstruirala tu mrežu i sve je dostavila USKOK-u. Što će dalje biti, ja ne znam. Kad nemate skrupula i kad zaposlite supruga, brata, kuma i njegovu ženu onda je to izvan svake pameti.

Je li to neka nova informacija?

Da, prije desetak dana možda…

Ako postanete gradonačelnik hoćete li otići iz Sabora?

Da. Kod velikih gradova kao što je Velika Gorica taj pogon iziskuje posao čitavog dana. Ja sam bio zamjenik gradonačelnika pa sam vidio koliko je to posla.

Dubrovnik – Vlahušić čeka odluku Ustavnog suda?

Logika bi bila da to bude do konca ožujka. Mi Dubrovnik vodimo… Spremni smo za bilo koju varijantu. Mislim da će građani Dubrovnika procjenjivati žele li stabilnost ili neizvjesnost druge opcije. Budite sigurni da Kristić nikad neće biti gradonačelnik unatoč cirkusu koji je izveo. Ružno je kad političkog suparnika odstranite na ovakav način, a ne na izborima. To svjedoči da ste jadni.

Ali Vlahušić ima presudu…

Točno, ali nije dosad nikad bilo presude od koje nikome nije bilo štete. To je presedan kao u slučaju Sabo. Toliki HDZ-ovci su politički korumpirali stotine gradskih vijećnika, a prvi koji je nagrabusio je Sabo i to za pokušaj. Naprosto volio bih da presedani takvog tipa znače prekretnicu.

Što je po vama s terminalom Zračne luke Zagreb?

Imali smo koristi od plaćanja komunalnih doprinosa. Ali mi moramo stalno živjeti s tim i imati od toga korist. U interesu nam je da tamo što više ljudi radi. Mislim da ih sad radi 600. Ono što nas boli je nepoznanica kako će se dolaziti do zračne luke.

Zagrebački taksisti ne mogu čekati putnike u Gorici, ali ih mogu dovesti…

Zasad je to tako. Pitanje liberalizacije taksi usluga. Divljanje koje imamo nije nikome na korist. Ja sam bezbroj puta znao sletjeti Zagreb i taksist me nije htio voziti u Veliku Goricu jer će izgubiti red za bolju vožnju. Za to bi trebao odmah izgubiti licencu.

Vi sada dolazite sa Zagrebačke ceste tj. Velikogoričke ulice. Ozbiljne su glasine da će ta cesta biti zatvorena i da će se terminalu moći samo doći iz Kosnice. To je odluka lokalne samouprave koja to mora definirati prostornim planom.

Kako bi taksi trebao biti riješen?

To treba riješiti liberalnijim zakonom. Ostati na koncesiji taksi usluge je sumanuto. Prije svega tu je trebalo kolegijalno se dogovoriti na razini dvaju gradova. To je nešto o čemu se ne priča.

Što ćete napraviti ako postanete gradonačelnik?

Ključno je da Gorica ima samo 9,5 tisuća aktivnih radnih mjesta. To nas čini strašno fragilnim. Veliki broj Goričana radi u Zagrebu i Zagreb od toga ima velike koristi.

Mi danas nemamo na našem području niti jednu farmu, niti jedan OPG gdje možete prespavati. To me zanima – kako poticati biznis. Zanima me i promjena atmosfere u gradu. Postali smo spavaonica Zagreba.

Kako komentirate naziv terminala Franjo Tuđman?

Mislio sam da bi valjalo staviti ime po nekome tko će Hrvatsku predstaviti na dubljoj razini. Imamo mi Fausta Vrančića.

Ali ovo je prvi predsjednik…

Nije to loše, ali ne vjerujem da će to ljudi koji dolaze iz Australije znati. Tuđman je kontorverzna ličnost i njegova valorizacija tek dolazi.

Zašto ovu Vladu zovete ‘Titanic vladom’?

Jer vlada vozi prema svakoj santi iako zna da je ona tamo.

Vama je HDZ prihvatljiviji od Živog zida?

HDZ-ovci se razumiju u politiku, njih možete kritizirati i tražiti odgovornost. Ako Živom zidu pusitite da formiraju politiku prema Wikipediji… Nit’ je to ozbiljna politika, nit’ je to budućnost.

Treba li otići Davor Šuker?

Naravno da treba.

Most je to pitanje potegnuo…

Oni su se toliko toga brzo sjetili koliko su brzo lokalni izbori u Dalmaciji.

To je čista borba za jug mosta i HDZ-a?

Apsolutno.

Opara je jučer javno rekao da Šuker mora otići.

On spada pod one HDZ-ovce koji vrlo pametno promišljaju politike. Vodi kampanju koja se oslanja na zdrav razum.

Vjerujete li najavama da nakon frke oko zakona o pobačaju se ništa neće mijenjati?

Reterirali su jer mislim da bi im se dogodilo pod prozorom nešto što nikad ne bi očekivali.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.