Gost Pressinga Petra Štefanića bio je poduzetnik i investitor Nenad Bakić.
Jeste li napravili za obrazovanje u školstvu više nego država?
Pa dobro, to je neusporedivo. Država ima ogromne resurse… Ne bih to nikad rekao.
Donijeli ste u studio robot. Ovakvih je 1.800 u 360 škola. Što je to?
Uvodimo tzv. STEM obrazovanje u hrvatske škole i potičemo druge projekte u regiji, prvenstveno sada u Srbiji i BiH. Središnji član naše obitelji je robotička liga – robotiku smo doveli najšire moguće.
Što taj robot donese djetetu?
Uključene u robotiku su osnovne škole. Ovo je možda trenutno najbolji edukativni robot na svijetu. Klinci s njim rade razne zadatke. Naša je ideja bila ne raditi elitističku robotičku ligu, toga ima svugdje. U Hrvatskoj imate iznimno posvećenih hobista, odraslih osoba koje pomažu klincima. Mi smo htjeli napraviti veliku demokratizaciju digitalne pismenosti – svako dijete ima pravo biti ravnopravni građanin 21. stoljeća. Na zadnje kolo Croatian Makers lige došlo je 1.650 djece.
Što robot razvije kod djeteta?
Robotika je dobra za STEM iz više razvoja. Klinci sastavljaju taj robot i on mi je bitan. Drugo, multidisciplinaran je. Robotika je dobra jer se uči kroz pogreške. Izvrstan je alat da se kroz svijet igre uđe u svijet napredne tehnologije.
Imamo i MICRO:bit…
To je projekt BBC-a koji su napravili u Velikoj Britaniji, da svako dijete dobije na stroj jedan MICRO:bit. On je vrlo jeftin i potrošna je roba. U Britaniji je u maloprodaji 15-ak funti.
Koliko ih ima u sustavu kod nas?
Trenutno ih je u škole sletilo oko 19 i pol tisuća. U roku dvije minute se s njim može raditi, ode se na stranicu microbita i odmah se otvori virtualno okružje. Naš cilj je da svako dijete u 6. razredu dobije jedan ovakav uređaj, to je 40-ak tisuća djece. U Zagrebu nam se javilo 92 posto škola.
Vi ste filantrop s tim djelovanjem?
Pa to se tako zove… Ja se tako ne zovem, ali to je naziv.
STEM područja su zanimanja budućnosti, kada se može očekivati efekt djelovanja?
Može se očekivati odmah. Kroz djecu utječemo na ljude. Diramo u srce odraslih ljudi i okrećemo ih budućnosti. Ovime smo potaknuli ogromni “good will” u Hrvatskoj. Stvorili smo ogroman moralni kapital, pokazali društvo koliko toga možemo napraviti. To što smo mi kreirali je odmah. Nama su u istom danu donirale dvije najveće hrvatske stranke, MUP, banke, ljudi… U Hrvatskim okvirima je dugo vremena bila paradoskalna situacija da neki uhljebi, lažna ljevica budu neki šampioni društva.
Što kažete na odnos države u cijeloj priči?
Odnos države je pasivan, mi smo njih zanemarivali i oni nas. Mnogi ljudi u Ministarstvu znanosti nisu ni znali za nas. Mi smo pravo civilno društvo. Kad se narod okupi oko nečega spontano i da svoj novac za nešto, to je definitivno civilno društvo.
Je li itehnologija ušla u obrazovanje na veliki način?
Imate ogroman rast STEM zanimanja, ali STEM ide i u druga zanimanja. Kako će biti dobar novinar ako ne znaš obrađivati informacije? Bitno je biti pismen. Da damo tehnologiju roditeljima i djeci koji ju žele dobiti.
Kakav je vas odnoš prema političkoj debati o kurikularnoj reformi?
Mi na neki način krpamo nešto što negdje postoji, ne možemo mi zamijeniti sustav.
Kurikularna reforma?
Tu je bila promašena debata. Reformi školstva treba pristupiti kao reformi javne uprave, kao hardwareu. Kao da imate staro računalo na koje želiš instalirati Windowse 10. Takvo pretakanje ne uspijeva. U školstvu ima jako dobrih profesora, ali puno neefikasnosti. Nabravljena je uranilovka kako bi spašavala one najlošije.
Što mislite o Jokiću?
Boris je sigurno vrlo dobronamjerna i stručna osoba, ali mislim da je sistemski pristup bio pogrešan.
O Baršiću?
Nemam nikakav stav o njemu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.