Krila Oluje ispratila nad Zadrom DC-3 Breitling

Vijesti 12. ožu 201712:54 > 12:57
HRZ i PZO

Akrobatska grupa Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje ispratila je u nedjelju ujutro na nebu iznad Zadarskoga kanala zrakoplov Douglas DC-3 Breitling, koji je iz Zagreba, na putu oko svijeta, nastavio let prema Ateni.

Bio je užitak biti dio formacije s legendarnim avionom DC 3 i dati jedan mali obol u njegovu nastojanju da ostvari put oko svijeta, rekao je vođa akrobatske grupe Krila Oluje pukovnik Damir Barišić.

“Bilo je predivno, pokušavali smo održavati brzinu na njegovoj, što je za nas zahtjevno s obzirom na to da je zrakoplovu DC 3 maksimalna brzina 130 čvorova, a mi inače letimo na brzinama od 250 čvorova. Ovo je više sličilo na našu brzinu slijetanja nego inače naših manevara, ali vrijeme je stvarno bilo izvanredno i kolega koji je pilotirao Francisco Agullo u DC 3 izveo je to na izuzetno dobar način, tako da je nama prije svega bio užitak biti u formaciji s njim,” kazao je Barišić.

Na upit novinara čija je bila ideja da se Krila Oluje uključe u ovaj projekt, pukovnik Barišić je rekako kako nisu u startu bili upoznati s konceptom turneje. Poziv je došao preko našeg prijatelja, svjetski poznatog fotografa Katsuhika Tokunage, koji nam je još u siječnju javio da će zrakoplov proći preko Hrvatske, rekao je.

“Pitao je možemo li sudjelovati u tom projektu po uzoru na sve druge grupe i zrakoplove koji će ga pratiti na putu oko svijeta. Prihvatili smo sa zadovoljstvom prijedlog, Ministarstvo obrane je dalo suglasnost i pružilo podršku tom jedinstvenom letu,” izjavio je Barišić, a natporučnik Darko Belančić je dodao kako je sudjelovanje u takvom projektu bio izazov.

Let Breitlinga DC 3 i Krila Oluje iznad Zadarskog kanala i otoka Ugljana na visini od 900 metara trajao je 10-ak minuta. Formacija je napravila dva preleta, potom se Breitlinga DC 3 odvojio, a Krila Oluje napravila su još dva leta za pozdrav Zadru.

DC 3 Breitling od 1940. bio je u vlasništvu American Airlinesa pod nazivom Flagship Cleveland. Tijekom Drugog svjetskog rata iznajmljen je američkoj vojsci, nakon toga ga je 1949. kupio Trans Teksas, a 1968. Texas Int’l. Zrakoplov je letio na komercijalnim letovima sve do 1987., a u potpunosti je obnovljen 1995.

U studenome 2008. godine kupili su ga Francisco Agullo i grupa. Od svibnja 2009. zrakoplov djeluje u Super Constellation Flyers Association i certificiran je u Švicarskoj za prijevoz putnika te je u potpunosti opremljen za instrumentalno letenje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.