Društvene mreže postale su sve značajniji medij kada je u pitanju politika, što su posebno pokazali i predsjednički izbori u SAD-u. Slična stvar počela se događati i u Hrvatskoj, priopćeno je iz stranke Promijenimo Hrvatsku.
I političari u Hrvatskoj te njihovi timovi postaju sve svjesniji koliko im društvene mreže pomažu u kampanji, posebno manjim strankama koje vodeći mediji uglavnom ne prate dovoljno, a uz sve to, kandidati na taj način mogu puno neposrednije komunicirati svoje poruke i programe. Kapanja za gradonačelnika Zagreba, koja je netom završila, bila je tako predmet dubinske analize Filipa Rodia koji je za inicijativu Code For Croatia napravio analizu službenih Facebook stranica kandidata za vrijeme trajanja kampanje.
Upravo su statistički pokazatelji koje je ostvario Ivan Lovrinović zbunili stručnjake za društvene mreže. Nekoliko puta provjeravajući i analizirajući podatke, došli su do saznanja kako je kandidat za gradonačelnika Zagreba i predsjednik stranke Promijenimo Hrvatsku postao pobjednik lokalnih izbora u komuniciranju na društvenim mrežama. Naime, Lovrinovićeva facebook stranica koja broji gotovo 12000 pratitelja uspjela je skupiti najveći broj komentara, neovisnih komentatora! Analitičare je zbunjivalo kako je moguće da su inicijative i političke stranke koje imaju i nekoliko puta više pratitelja u konačnici imaju znatno manje komentara nego Lovrinovićev facebook.
“Najveću količinu frustracija u ovom istraživanju uzrokovali su mi komentatori Ivana Lovrinovića i to zbog nečega što na prvi pogled izgleda kao greška u podacima. Križanje stupca Ivana Lovrinovića otkriva vrlo malu povezanost s većinom stranica, čak i nekim mainstream Facebook stranicama kao što su Jutarnji, Večernji i Index, dok je povezanost s drugim popularnim stranicama poput Tportal, 24 sata i Net.hr u skladu s prosjekom. Odbacio sam to kao grešku u podacima i provjeravao 3 puta, ali svejedno nisam pronašao zajedničke komentatore ovim stranicama. To posebno čudi ako u obzir uzmemo raniji graf koji kaže da Lovrinović na svojoj stranici ima najviše komentatora i komentatorica. Ovu bi neobičnu situaciju trebalo dodatno istražiti jer ispada da njegovi komentatori ne komentiraju čak ni na stranici Živog Zida (samo 0,1% komentatora to čini).” ističe Rodik u analizi
Stručnjaci za komunikacije su to objasnili kao činjenicu da su poruke predsjednika stranke Promijenimo Hrvatsku Ivana Lovrinovića bile jasne, da su pogodile problematiku koja je građane Zagreba zanimala tijekom predizborne kampanje, te da je kandidat svojim predizbornim programom i porukama uspio, više od ostalih kandidata, pridobiti pažnju građana. Da su se izbori održavali na facebooku, kandidat Lovrinović bi bio novi gradonačelnik Zagreba.
Dodatna i dubinska analiza društvenih mreža,pokazuje da je upravo Lovrinović imao najviše različitih komentatora koji su ostavili barem jedan komentar.
Vlasnik digitalne agencije HANGAR96 koja se specijalizirala za politički marketing Renato Ostojić to je objasnio otvorenošću kandidata Lovrinovića za društvene mreže i nove modele komunikacije. Na taj način je učinjen snažan iskorak u korištenju društvenih mreža u političkom marketingu koji je na razini najnaprednijih u svijetu, na način da se za video prijenose uživo i izjave koristila napredna 4K tehnologija.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.