Predsjednički kandidat Ivo Josipović je do sada u izbornoj kampanji potrošio 5,8 milijuna kuna, a od toga je 2,9 milijuna kuna uloženo u medijsku promociju programa, izjavila je u nedjelju glasnogovornica Josipovićeve kampanje Mladenka Šarić.
Josipović je u subotu Državnome izbornom povjerenstvu (DIP) predao drugo financijsko izvješće o troškovima kampanje, a Šarić je novinarima u Samoboru izjavila kako je u odnosu na prvo izvješće razlika oko 200 tisuća kuna prikupljenih od 20-ak donatora.
“Naš ukupni trošak do dana predaje izvješća je 5,8 milijuna kuna, a od toga je 2,9 milijuna kuna uloženo u medijsku promociju programa”, rekla je Šarić. Pojasnila je kako u izbornom stožeru drže da građani trebaju imati najvažnije informacije što kandidati nude i zbog čega su upravo oni najbolji izbori za predsjednika Hrvatske.
Izvijestile je i da je nešto manje od 2,7 milijuna kuna prikupljeno od donacija građana i tvrtki, a ostatak novca je od stranaka koje podržavaju Josipovića te od sredstva koje predsjednički kandidati dobivaju iz državnog proračuna sukladno zakonu i odlukama Vlade.
“Nastojali smo da kampanja bude skromna i u okvirima gospodarskog trenutka u kojem se Hrvatska nalazi. Rastrošnosti nije bilo”, poručila Šarić.
Nisu, kazala je, trošili na velike dvorane i velike skupove, niti na “dovođenje ljudi iz cijele Hrvatske na skupove”. “Vjerujemo da će DIP izvješća detaljno proanalizirati i da će se vidjeti kako, barem u našem slučaju, nije bilo netransparentnosti”, kazala je.
Naglasila je pritom da je Josipovićev stožer platio sve račune. I na taj se način, ističe, šalje poruka građanima i tvrtkama “kako se treba ponašati”.
O ukupnim troškovima, dodala je, u ovom se trenutku ne može govoriti, ali oni će biti manji od troškova predsjedničkih kampanji prije pet godina. “Mi smo s ovim iznosom ispod troška koji je bio prije pet godina, kao i ispod maksimuma koji je zakonom prospisan predsjedničkim kandidatima da smiju potrošiti”, kazala je Šarić, podsjetivši da je to 8 milijuna kuna i još 20 posto tog iznosa za drugi krug.
Usporedbe radi, Kolinda Grabar-Kitarović do sada je u kampanji potrošila 3,95 milijuna kuna što je gotovo dva milijuna kuna manje.
Josipović: Regionalizacija će biti okosnica gospodarskog oporavka
Predsjednički kandidat Ivo Josipović poručio je u nedjelju kako će regionalizacija Hrvatske biti okosnica gospodarskog oporavka te ustvrdio da se HDZ protivi regionalizaciji jer želi zadržati “postojeći sustav sinekura na lokalnoj razini”.
Josipović se na glavnome samoborskome trgu družio s građanima u sklopu kampanje za drugi krug predsjedničkih izbora i tom je prilikom predstavio svojih pet ključnih reformi nužnih za oporavak države koje predlaže kroz ustavne promjene – pošten izborni sustav, Hrvatsku snažnih regija, ravnotežu vlasti i funkcionalnost institucija, jednakost šansi, pravednost i poštenje, te prestanak življenja na kredit.
U razgovoru s novinarima osvrnuo se na protivljenje HDZ-a njegovom prijedlogu regionalizacije, odnosno na izjavu HDZ-ovog virovitičko-podravskog župana Tomislava Tolušića koji je, nakon što je IDS podržao prijedlog regionalizacije, kazao kako Josipović želi ukinuti Istru kao županiju. “Izašao je, zapravo, s tezom koja je protiv regionalizacije, a regionalizacija je u najboljem interesu Hrvatske. Pa zar hoće oduzeti budućnost Hrvatskoj?”, poručio je Josipović.
Iznio je podatke da svake godine u Hrvatskoj trošimo 2,5 milijarde kuna “na nepotrebnu administraciju lokalne razine”. “Dobar dio toga bismo mogli reinvestirati u razvoj, socijalnu pomoć, u pomoć mladima u stipendiji kredita. Ali ne, gospoda iz HDZ-a žele zadržati postojeći sustav sinekura na lokalnoj razini, ali to neće proći”,kazao je.
Naglasio je da će, uz Istru, regija biti i Slavonija te da će biti još nekoliko regija. “I to će sasvim sigurno biti okosnica gospodarskog oporavka”, ustvrdio je Josipović, uvjeren da će za svoj projekt promjena ustava, odnosno reformi imati podršku svake vlade.
“Siguran sam da će i sadašnja vlada do kraja svog mandata i koja god bude u idućem mandatu razumjeti da ovako više ne ide u Hrvatskoj i da ju ne možemo graditi na praznim obećanjima, već moramo konačno provesti refome”, rekao je.
Istaknuo je da se reforme koje predlaže do sada nije usudila provesti nijedna vlada, a da on za to ima i habrosti i odlučnosti. “I dobit ću na svoju stranu sve koji odlučuju u ovoj zemlji”, naglasio je Josipović.
Ponovio je da će, ako ne dobije potporu u Saboru za ustavne promjene, ići na referendum u savezništvu sa strankama koje ga podržavaju. “I pobijedit ćemo”, uvjeren je.
Vezano uz kampanju za drugi krug izbora, Josipović kaže da je neće zaoštravati na uvredama, već na programima. “Neću zaoštravati kampanju na nekakvim uvredama kao, evo vidimo, s druge strane, niti ću zaoštravati kampanju na nebitinim stvarima. Mislim da kampanju treba zaoštriti na suočavanju s istinom, na programima i mogućnosti da se teze koje se ističu zaista i ostvare”, rekao je.
Ne slaže se da se 17 stranaka koje ga podržavaju uključilo u kapanju tek u drugome krugu. “Apsolutno su se oduvijek uključivale na primjereni način, tako i sada nastavljaju. Što je kraj kampanje bliže, naravno da se i više uključuju”, kazao je.
Upitan kako u tome kontekstu vidi nastupe premijera Zorana Milanovića, odnosno pomažu li mu u kampanji njegovi istupi, Josipović kaže kako “nitko svojim likom sam po sebi nije dobar ni štetan, nego je bitno što govori”. Dodao je kako Milanović kod dijela birača možda ima nešto lošiji rejting, “ali ima puno bolji od… (Tomislava Karamarka)”.