Na početku turističke sezone, kada se počinju stvarati gužve na autocestama, Hrvatske željeznice odlučile su napraviti akciju “Vlakom na more”. Za vrijeme trajanja akcije građani će moći putovati po akcijskim cijenama prema obali, od 120 do 240 kuna, ovisno o destinaciji.
No, oni koji su odlučili uštedjeti na putu prema moru, morat će se naoružati strpljenjem, jer će Varaždincima do Splita vlakom trebati punih 16 i pol sati, Zagrepčanima 7 i pol sati, dok će Osječani do Šibenika stići čak jedan dan nakon što su se ukrcali na vlak, jer noćni vlak vozi čak 24,48 sati, piše Jutarnji list.
Tri presjedanja
Građani, posebno Slavonci, koji vlakom u Dalmaciju ne mogu stići ispod 13 sati, ogorčeni su na HŽ. Naime, prema akcijskoj cijeni, karta od Osijeka do Šibenika košta 240 kuna, a ako se netko odluči ići vlakom koji polazi u 22.30 sati, putovat će skoro 25 sati, s tri presjedanja. Osječani će tako cijeli jedan dan potrošiti da bi prešli 620 kilometara, kolika je udaljenost između Osijeka i Šibenika. Tu dionicu autocestom će prijeći za otprilike 5 sati. Uključimo li cestarinu, od Osijeka do Zagreba 122 kune te od Zagreba do Šibenika 152 kune, što je ukupno 274 kune, to znači da cestarina košta gotovo jednako kao i vlak kojim se putuje 25 sati. Računica je nešto veća ako dodamo trošak za benzin.
Zanimljivo je kako bi profesionalni biciklist na dva kotača od Osijeka do Šibenika stigao za skoro upola manje sati. Čak će biti brži od vlaka i ako krene istom rutom kao i spomenuti vlak. Tada će biciklistu trebati 20 sati do Šibenika, što je i dalje manje nego što nude Hrvatske željeznice.
Ništa manje strpljenja moraju imati i Varaždinci, koji će do Splita vlakom putovati 16 sati i 22 minute s dva presjedanja. Za istu udaljenost, 495 kilometara, automobilom je potrebno 4 i pol sata. Zagrepčanima će do Splita željeznicom trebati 7 i pol sati, što bi automobilom prešli za nešto manje od 4 sata.
Modernizacija
Građani su ogorčeni na ovu akciju HŽ-a, koja je trebala privući putnike, a donijela je suprotni učinak. Nitko ne želi putovati 25 sati do mora.
“Ulaganja u posljednjih 15 godina bila su više usredotočena na cestovnu nego na željezničku infrastrukturu. Strateški ciljevi ovog Ministarstva usmjereni su upravo na ulaganja u učinkovit i moderan željeznički sustav, a koji će skratiti vrijeme putovanja i povećati korištenje putničkog i teretnog prijevoza. Iako je priprema projekata dugotrajna jer iziskuje ishođenje dozvola, rješavanje imovinskih odnosa, izmjene prostornih planova i sl., navedenim ulaganjima i projektima koji se provode, ne samo da će se poboljšati željeznička infrastruktura, već će se po završetku obnove i izgradnje moći voziti do 160 km/h”, tvrde u Ministarstvu prometa.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.