Kaufland i Lidl odgovorili ministru Tolušiću

Vijesti 13. srp 201714:13 > 14:16
Pixabay

Kaufland i Lidl su priopćenjem reagirali na prozivku ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića da se u tim trgovačkim lancima prodaje i kruh iz uvoza.

Priopćenje Kauflanda prenosimo u cijelosti:

“Kaufland Hrvatska k.d. svojim kupcima želi pružiti što bolji omjer kvalitete i cijene proizvoda. S obzirom na velik asortiman Kauflanda, a kako je i Hrvatska dio zajedničkog tržišta Europske unije, trudimo se pri selekciji proizvoda odabrati proizvode koji će našim kupcima najviše odgovarati. Što se pekarskih proizvoda konkretno tiče, trenutno u svojoj ponudi imamo skoro 60% proizvoda hrvatskog porijekla. Stoga nam je žao što se Kaufland spominje u ovom kontekstu, budući da u našem širokom asortimanu svakako imamo i velik broj hrvatskih proizvoda te se zaista trudimo podržati i hrvatske proizvođače koliko je moguće, što je vidljivo iz navedenih brojki.

Građeni na pouzdanim temeljima, redovito ispunjavamo sve svoje obveze prema svim svojim poslovnim partnerima te  trenutno zapošljavamo oko 3.700 djelatnika, a od osnutka u Hrvatskoj investirali smo više od  3,5 milijardi kuna. Vođeni željom da što više zadovoljimo potrebe svojih kupaca, trudimo se ponuditi  prije svega kvalitetne proizvode prema dostupnim cijenama”, stoji u priopćenju.

Priopćenjem se oglasio i Lidl.

“Poštovani,
povodom mnogobrojnih medijskih napisa u posljednje vrijeme, Lidl Hrvatska se želi ovom kratkom izjavom očitovati prvenstveno svojim kupcima i javnosti.

Naša krilatica glasi: “Više za vas!”, što znači da nam je kvaliteta naše ponude za kupce na prvome mjestu. Svih ovih 11 godina naše prisutnosti na hrvatskom tržištu, trudimo se svojim kupcima omogućiti najbolju ponudu uz najbolji omjer cijene i kvalitete, a da smo u tome uspješni te da se takav pristup cijeni kod naših kupaca pokazuje njihovo zadovoljstvo i naš stalni rast u poslovanju.
Prilikom odabira dobavljača naš je prvenstveni cilj i naša želja da surađujemo sa hrvatskim proizvođačima te da se njihova ponuda nađe na našim policama, a to nam u većoj mjeri i uspijeva. Omjer domaćih dobavljača je dosegao otprilike 70% u voću i povrću, dok je u pekari u stalnom i akcijskom poslovanju i više od 50%. Prvi i jedan od najbitnijih uvjeta suradnje s dobavljačima je omjer kvalitete i cijene kao i dugoročni kapacitet domaće proizvodnje.

Tržište tj. naš kupac nam je jedino mjerilo.

Obzirom na ova naša usmjerenja, primjerice, pokrenuli smo i liniju proizvoda „Okusi zavičaja“ koja je u 2013. godini, kada je lansirana, sadržavala 90-ak autohtonih proizvoda domaćih dobavljača. Ovih dana smo na naše police uvrstili novih 16 domaćih dobavljača voća i povrća u sklopu našeg projekta „Okusi svoj zavičaj“.

Također, Lidl Hrvatska je u 2016. godini u odnosu na 2015. izvezao preko 20% više hrvatskih proizvoda na inozemna tržišta u kojima posluje. Tako smo primjerice pomogli mnogobrojnim domaćim proizvođačima, a ovdje navodimo samo neke – Pan-pek, Kandit, Vindija, Zagrebačka pivovara… koji su izvezli svoje proizvode u sklopu projekta Croamore. Probojem Lidlove ponude na strana tržišta otvaraju se vrata domaćim dobavljačima i hrvatskim proizvodima koji pronalaze svoje mjesto i u Lidlovim trgovinama diljem Europe i domovima brojnih europskih kupaca.”

Podsjetimo, ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, na Facebooku je oštro napao strane trgovačke lance u Hrvatskoj.

Ministru, naime, smeta to što se u tim lancima, a naveo je Lidl i Kaufland, prodaje i kruh iz uvoza.

“U Hrvatskoj se godišnje uveze kruha i pekarskih proizvoda u vrijednosti 450 milijuna kuna. Nažalost, velika većina kruha i peciva koje kupujete u trgovačkim lancima su proizvodi iz Austrije, Njemačke, Češke i Poljske. Bez obzira na jeftinu hrvatsku pšenicu i vrijedne pekare. 90% proizvoda koje vidite na slikama (u ovom slučaju se radi o Kauflandu, ali isto je i u Lidlu i drugim lancima) NE dolaze iz Hrvatske. Ministarstvo ne može zabraniti uvoz, ali može reći da trebamo kupovati svoje, hrvatske proizvode, i voditi brigu o svojim proizvođačima i svojim, hrvatskim poljoprivrednicima. Pa zato, dragi moji, gledajte deklaracije i na kruhu i pecivu, kupujte hrvatsko i kupujte kod onih koji prodaju i cijene HRVATSKO!!”, napisao je Tolušić na Facebooku.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.