Napravljene su određene izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama
Zbog pravilnika o zdravstvenim pregledima vozača, koje nam diktira Europska unija, u novoj godini i naše vozače čekaju neka nova pravila, posebno one sa srčanim problemima i dijabetičare.
Dijabetičare, iako šećer redovito kontroliraju, uskoro očekuju strože mjere kod zdravstvenog pregleda za vozače. Ubuduće bi dijabetičari, među ostalim, trebali češće ići na specijalistički pregled koji bi sami i plaćali. Stroža pravila ne znače i manja prava za vozače dijabetičare. Naime, dopustit će se vožnja onima koji imaju hipoglikemiju u budnom stanju, ali ako su kontrolirani, educirani, upoznati s posljedicama svoje bolesti. To im ide na ruku, smatraju liječnici.
No ne ide srčanim bolesnicima – dvadesetak je kardiovaskularnih stanja u kojima se vozačka dozvola ne smije izdavati. Gornja granica krvnog tlaka je 155/95 uz optimalnu medikamentnu terapiju. Ako se taj tlak ne može regulirati i biti niži od ovih vrijednosti koje su preporučene, taj vozač ne može voziti jer visoki tlak i upravljač ne idu zajedno.
Zabranit će se vožnja i onima sa sinkopom. Ta kriza svijesti može biti kardiološka, neurološka, može biti posljedica niskih vrijednosti glikemije.
Sada slijedi javna rasprava tko će i pod kojim uvjetima upravljati automobilom. A potom je na obiteljskim liječnicima i specijalistima da kontroliraju pacijente, prate promjene i obavijeste policiju.
Dana 1. siječnja 2018., kada treba na snagu stupiti izmijenjeni Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača srčanih bolesnika i dijabetičara u isto vrijeme na snagu stupaju i izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Što te izmjene donose, u emisiji HRT-a Tema dana govorili su pomoćnik glavnog ravnatelja Policije Krunoslav Borovec te državni tajnik u Ministarstvu zdravstva Željko Plazonić.
Doznajte koje sve novosti očekuju vozače od iduće godine.
Gledajući učestalost kardiovaskularnih bolesti među našom populacijom, koje su danas vodeće po svojem mortalitetu i morbiditetu, i uz praćenje terapijskih mogućnosti koje su strahovito napredovale posljednih desetljeća, direktiva ima za cilj da ne ide ka restriktivnom obliku, da se smanji broj građana kojima će biti uskraćena vozačka dozvola, nego da se poveća njihova kontrola kod kardiologa i da kardiolozi i liječnici odluče može li se dopustiti upravljanje vozilom, rekao je Plazonić.
Napravljene su određene izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Provedene su tri direktive, ponajprije one koje se odnose na tehničke preglede vozila i njihove periode, uvode se tehnički pregledi na cestama za gospodarska vozila, ali i uslugama na unutarnjem tržištu koje se najviše odnose na mogućnost otvaranja i na sam rad autoškola. Primjerice, ukida se kvota broja autoškola koji može biti otvoren na određenom području. Ima nekoliko značajnih izmjena koje će osjetiti oni koji obavljaju određenu gospodarsku djelatnost vezanu uz zakon o sigurnosti prometa na cestama, ali u konačnici i sami vozači, rekao je Borovec.
Za nova vozila ukida se nulti tehnički pregled, novo vozilo ide tek s dvije godine starosti na prvi tehnički pregled.Građani će i tehnički pregled i prvu regsitraciju vozila moći obaviti u stanicama za tehnički bez potrebe da to dolaze obavljati u uredima policijskih uprava, najavio je.