Kako Zagreb stoji s pripremama za novi režim odvoza otpada?

Vijesti 10. stu 201715:52 > 15:56
Ilustracija

Novi model naplate odvoza smeća, elektronička evidencija pražnjenja spremnika, barkodovi na kantama za otpad, kazne za nerazvrstavanje otpada…

Sve su to novosti koje predviđa Sustav gospodarenja otpadom u Zagrebu sukladno Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom u RH, koja je stupila na snagu 1. studenoga i lokanoj samoupravi dano je tri mjeseca da se prilagodi, odnosno da donese odluku kako će otpad prikupljati i naplaćivati.

Zbog toga će zagrebačka Skupština 20. studenoga održati tematsku sjednicu vezanu uz otpad, a iz dokumenta koji je iz Grada upućen zastupnicima razvidno je da Zagrebu u ovom trenutku nedostaje 7.927 kanti za miješani komunalni otpad, 56 tisuća kanti i pet tisuća kontejnera za papir i karton te 5.167 zvona za staklo, plastiku i papir.

Najlošija situacija je s posudama i spremnicima za biootpad, kojih, da bi se sve uskladilo s Uredbom, nedostaje čak 118.137. Ukupno, trenutačno nedostaje 197 tisuća posuda i spremnika, a u 2018. godini planira se nabava 125 tisuća komada potonjih.

Da bi se sav otpad mogao i odvoziti, Čistoći će, u kojoj je prosječna starost kamiona za odvoz smeća 13,5 godina, trebati niz različitih vozila. Tako ih je u 2016. nabavljeno 83, ove godine 67, a dogodine je planirana nabava njih još 82. Samo za vozila u tri godine potrošeno je, odnosno planirano je potrošiti 195 milijuna kuna.

Kako će stvari funkcionirati u praksi, tek treba vidjeti, ali je iz dokumenta jasno da građane čeka novi model naplate odvoza smeća. To može biti putem elektroničke evidencije broja pražnjenja spremnika ugrađenih na kamionima za odvoz smeća, ručnim čitačem putem barkoda ili na neki treći način.

Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, prije desetak dana ustvrdio je kako će građani svu potrebnu infrastrukturu dobiti do 1. veljače i da računi neće biti veći nego dosad, odnosno da mogu biti samo manji, piše tportal.