Predstavnici Udruženja taksi prijevoznika HOK-a i nekoliko drugih udruženja i taksi prijevoznika u ponedjeljak su upozorili kako se u nacrtu novog zakona o cestovnom prometu pogoduje interesima strane tvrtke, ugrožava egzistencija obrtnika, a prijeti i opasnost od prometnog kolapsa tijekom turističke sezone.
Riječ je o predstavnicima Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK), Eko Taxija, Radio Taksija Zagreb, Društva autotaksi prijevoznika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksija Split i Udruge VG Taxi.
Predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri HOK-u Božo Miletić je na konferenciji za novinare istaknuo kako je sramotno da su za nacrt zakona saznali iz medija te da se ne zna tko je autor nacrta. Kazao je i kako ih ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izbjegava.
Nismo protiv konkurencije i monopol nam nije cilj, rekao je.
Nacrt novog zakona, kako je kazao, naglasak stavlja na liberalizaciju, a studija Fakulteta prometnih znanosti dokazuje da Hrvatska ima jedan od najliberalnijih zakona u Europi.
Naveo je i kako prijedlog nacrta zakona podrazumijeva da s jednom izdanom dozvolom taksist može pružati usluge na području cijele Hrvatske.
“Zamislite da se u Dubrovnik ili Split tijekom vrhunca ljetne sezone uputi 1.000 automobila i vozača. Nastat će potpuni prometni kolaps”, kazao je Miletić.
Istaknuo je kako se nacrtom novog zakona ugrožava egzistencija 2.500 hrvatskih obrtnika, a sve u korist strane kompanije. Ako zakon prođe morat ćemo staviti “ključ u bravu”, poručio je.
Kao odgovorne je prozvao ministra Butkovića i potpredsjednicu Vlade i ministricu gospodarstva, obrta i poduzetništva Martinu Dalić koja, kako je naveo, opetovano odbija pozive na sastanak.
Zanemarena sigurnost
Predstavnici taksi prijevoznika su upozorili i kako je prijedlogom novog zakona potpuno zanemarena sigurnost, jer je znatno olakšano dobivanje dozvole za taksi prijevoz čime se putnici dovode u opasnost.
Odvjetnica Udruženja taksi prijevoznika pri HOK-u Doris Košta je kazala kako HOK već dvije godine upozorava da na tržištu postoji taksi prijevoznik (Uber) koji krši sve moguće zakonske regulative. Navela je i kako je odluka Visokog trgovačkog suda jasno definirala da Uber načinom na koji pruža usluge direktno krši zakon, a novim prijedlogom zakona je nagrađen za to.
“Očekujemo od Vlade, premijera i resornog ministra unošenje prijeko potrebnih promjena u nacrt zakona, a ukoliko se to ne dogodi krenut ćemo s pravnim aktivnostima usmjerenim protiv nadležnih institucija”, poručila je.
I Miletić je poručio da će, ostane li situacija nepromijenjena i u iduća dva tjedna vladajući ne pokažu inicijativu makar i za razgovor, taksi prijevoznici biti prisiljeni poduzeti odgovarajuće mjere.
Druga strana
Za razliku od HOK-a i partnera, Udruženje taksista Hrvatske gospodarske komore (HGK) i Cammeo grupa poduprli su smjernice novog zakona o cestovnom prijevozu.
Pritom uz ostalo pozdravljaju povećanje sigurnosnih standarda, određivanje starosti automobila i dobi vozača te smanjivanje administrativnog opterećenja te iznose da će takav model otvoriti tisuće radnih mjesta i gotovo utrostručiti porezna davanja branše.
Procjena Cameo grupe je da će model otvorenog tržišta za godinu-dvije otvoriti gotovo 5.000 radnih mjesta.
Prijedlog novog zakona trebao bi u javnu raspravu početkom prosinca, a donošenje se očekuje oko Uskrsa iduće godine.