Anketu među Hrvatima proveli su magazin Ja trgovac i agencija Hendal.
Dvije trećine hrvatskih građana za kupnju božićnih poklona planira potrošiti manje od 500, a tek 5,3 posto više od tisuću kuna, pokazuje anketa magazina Ja trgovac i agencije Hendal provedena tijekom studenog na uzorku od 400 građana starijih od 15 godina.
Anketa je pokazala da većina hrvatskih građana planira kupnju božićnih poklona (84,4 posto) pri čemu 34 posto planira potrošiti do 200 kuna, a 29,8 posto do 500 kuna.
Do 1.000 kuna planira potrošiti 15,3 posto građana, a više od tisuću kuna 5,3 posto.
S druge strane, 15,6 posto anketiranih ne planira kupovati božićne poklone.
Većina će građana, njih 59,5 posto od onih koji će kupovati poklone, potrošiti podjednak iznos kao lani. Smanjenje potrošnje planira 23,3, a povećanje 17,2 posto sudionika ankete.
Većina građana božićnu će kupnju obaviti u klasičnim trgovinama (62,4 posto), a na kupnju putem interneta oslanja se respektabilnih 37,6 posto potrošača.
Za 53,7 posto anketiranih kupnja božićnih poklona je zadovoljstvo, a 39,5 posto uz zadovoljstvo osjeća dozu stresa. Kupnju božićnih poklona kao izrazito stresan događaj doživljava 6,8 posto anketiranih
Značajan izdatak u ovo doba godine predstavlja i odlazak na skijanje ili zimovanje, a anketa je pokazala da takvo putovanje planira 10,3 posto građana, dok će zimske radosti u svome domu proživjeti ogromna većina od 89,7 posto građana.