U intervjuu Jutarnjem listu ministrica obrazovanja Blaženka Divjak govori, među ostalim, i o razlozima sastanka s Generalskim zborom
Koji su razumni argumenti bili za vaš sastanak s Generalskim zborom, koji je igrom slučaja koji dan poslije postao organizatorom zagrebačke komemoracije osuđenom ratnom zločincu?
– Razgovaram s različitim dionicima svih ideoloških boja i tu doista ne vidim problem. U Generalskom zboru sam bila zato jer ih je zanimalo što mi u Ministarstvu radimo. Nije bilo nikakvih neugodnosti, zapravo smo više razgovarali o reformi strukovnog obrazovanja nego ideološkim sporovima. Istaknula sam da je Domovinski rat bio podloga za stvaranje hrvatske države kao što to piše i u Ustavu i da je to ono što će biti sadržaj školske povijesti – kazala je Divjak za Jutarnji list.
Tko je predložio spornu izmjenu Zakona o odgoju i obrazovanju po kojoj roditelji imaju pravo birati obrazovne sadržaje za svoje dijete – vi ili Hrast?
– Predložilo ju je povjerenstvo za izmjene zakona. Mislim da taj članak nije baš jasno napisan i treba ga razjasniti. Riječ je o tome da roditelj ne može birati sadržaje obaveznih predmeta, govorimo isključivo o njegovoj odluci o izbornim sadržajima i izvannastavnim aktivnostima.
Kako će to izgledati u praksi? Nova podjela djece, kao na vjeronauku?
– Ma, naravno, da neće biti podjele kad na obveznim predmetima moraju sudjelovati svi učenici. Izborne predmete ionako sami biraju, a pitanje je da li svi moraju sudjelovati u izvannastavnim sadržajima, poput, primjerice, savjetovanja sa školskim liječnikom. Roditelj može birati želi li sam savjetovati svoje dijete ili će to prepustiti liječniku. Važno je razjasniti te stvari u kaosu poluinformacija.
To je rješenje izazvalo niz negativnih reakcija, uključujući pravobraniteljice, pedagoge i psihologe. Opire mu se i Boris Jokić. Ne slažete se ovaj put s njim?
– Moram priznati da nisam detaljno čitala to što je Boris Jokić napisao, ali za njegove strahove nema podloge. Postoje različita razmišljanja o ovoj temi i taj ćemo članak definitivno doraditi da bude jasniji. Roditelj neće moći doći u školu i reći – moje dijete neće učiti evoluciju. To bi bila vrhunska glupost i to je nemoguće. No može reći na ovaj izborni predmet ide, na ovaj ne. Moje dijete će sudjelovati u ovoj izvannastavnoj aktivnosti, a na ovoj neće. Ta sloboda izbora ulazi u zakon, jer to je i naša praksa.
Cijeli intervju možete pročitati ovdje.