Iako je bilo najavljeno da će nove, niže trošarine na nove i rabljene automobile stupiti na snagu 1. siječnja 2018., to se nije dogodilo, pa je trenutačno u Hrvatskoj obustavljena prodaja automobila.
Sve auto-kuće upozoravaju kupce da će se trošarine osjetno smanjiti i savjetuju im da čekaju Vladinu odluku, piše Jutarnji list.
Primamo pologe, ali kupce upozravamo da će možda već za 10 dana auti biti jeftiniji, pa im savjetujemo da to pričekaju, govore prodavači automobila.
S problemom su upoznati i u Vladi, gdje tvrde da će se nova uredba o troširanama naći na prvoj idućoj sjednici, a na snagu će stupiti danom objave u Narodnim novinama. Najave su da bi se trošarine u prosjeku smanjile do 30 posto, što će znatno pojeftiniti automobile, a na nižim trošarinama najviše će profitirati kupci autmobila niže i srednje klase, vrijednosti do 150.000 kuna. Riječ je zapravo o posebnom porezu na motorna vozila koji ima više parametara, od kojih su najvažniji emisija ugljičnog dioksida i vrijednosna komponenta koja ovisi o osnovnoj cijeni automobila. Pritom će se smanjiti upravo ta vrijednosna komponenta, a prosječno bi trošarine za automobile vrijednosti do 150 tisuća kuna mogle pojeftiniti za 1100 do 2550 kuna.
Kada je riječ o rabljenim vozilima, za 50 posto se smanjuje namet koji se plaća na prijenos vozila. Kupci polovnih vozila umjesto dosadašnjih pet posto poreza na vrijednost vozila, sada plaćaju znatno nižu upravnu pristojbu, koja se obračunava na temelju starosti vozila i snage motora.
I poduzetnici su na dobitku jer od 1. siječnja mogu odbiti polovicu iznosa PDV-a pri kupnji ili najmu automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz, čija vrijednost ne prelazi 400.000 kuna.
Hrvatski je vozni park s prosjekom od 12,5 godina jedan od najstarijih u Europi, pa Vlada na ovaj način želi pomladiti hrvatski vozni park, a imali smo i jedne od najvećih trošarina u Europi. Trošarine čak i ne postoje u nekim državama EU poput Češke i Slovačke, dok Njemačka i Slovenija imaju simbolične trošarine, piše Jutarnji list.