Nakon što je saborski zastupnik Ivan Lovrinović ustvrdio da je zbog Pelješkog mosta Vladi stigao ultimatum oglasili su se iz Banskih dvora i demantirali njegove tvrdnje, a ministar prometa Oleg Butković na tu će temu dati izjavu u Ministarstvu u 14.30 sati.
‘Na temelju ozbiljnih informacija iz samog vrha Vlade, izražavam zabrinutost za realizaciju Pelješkog mosta, jer po našim saznanjima EK pisanim putem zahtijeva rješavanje granice na moru između Hrvatske i BiH prije realizacije gradnje’, rekao je Lovrinović na izvanrednoj konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru te zatražio da se o svemu očituje premijer Andrej Plenković.
Iz @VladaRH demantiraju Lovrinoviceve tvrdnjenoko Peljeskog mosta. Ministar prometa Oleg Butkovic na tu temu daje izjavu u ministarstvu u 14.30h #n1info
— Ana Mlinarić (@Ana_Mlinaric) January 16, 2018
Lovrinović je od premijera zatražio da ‘javno, nedvosmisleno, bez uvijanja i diplomatske uglađenosti’ odgovori je li'”ikakvim dokumentom u posljednja tri mjeseca’ EK tražila od Hrvatske rješavanje pitanja granice na moru s BiH i je li početak izgradnje Pelješkog mosta vezan uz sporazum o granici na moru između dviju država, odnosno je li EK prije odobravanja financiranja tražila od Vlade jamstvo da je postignut sporazum s BiH glede Pelješkog mosta i je li to bio njihov uvjet?
Ako je to točno, hoće li naši partneri iz Europske unije poštovati hrvatsku suverenost i činjenicu da Hrvatska most gradi na svom teritoriju, da su sve zakonske i projektne pretpostavke ostvarene, zapitao se Lovrinović.
Vlada: Novac je odobren
Korespondencija između Komisije i Vlade je stalna, pojašnjavaju iz Banskih dvora za tportal, no zapreke za gradnju mosta, dodaju, nema.
U izjavi za tportal u Vladi podsjećaju da je EU već odobrio novac za sufinanciranje Pelješkog mosta. ‘Nema nikakvih zapreka jer Komisija ne bi potpisala ugovor o sufinanciranju’, kažu za tportal u Vladi.
Ministrica regionalnog razvoja i fondova EU-a Gabrijela Žalac, podsjećaju, još je u lipnju prošle godine s europskom povjerenicom Corinom Cretu potpisala odluku o prihvaćanju sufinanciranja velikog infrastrukturnog projekta ‘Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom’.
‘Gospodin Lovrinović o tome očito ne zna ništa. Podsjećamo da je novac odobren i da je odobreno financiranje od 357 milijuna eura za gradnju mosta. Hrvatske ceste su nedavno odabrale izvođača, a otvorena bilateralna pitanja, pa tako i s BiH, Hrvatska će rješavati u duhu dobrosusjedskih odnosa’, poručuju iz Vlade za tportal.
Podsjetimo, kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvodit će prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama, objavile su u petak Hrvatske ceste. Vrijednost prve faze, s pristupnim cestama, procijenjena je na 1,8 milijardi kuna.
Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značenja za zemlju, ukupna vrijednost mu je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta dosad Europska komisija donijela je u lipnju 2017. Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova, s tim da će imati četiri prometna traka.