Povjerenstvo za recenziju predmetnoga kurikuluma povijesti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) smatra kako kurikulum povijesti u ovom obliku nije dovoljno konkretan, nedostaju mu razrade potrebne nastavnicima kako bi se uopće mogao uporabiti u praksi te da ga je potrebno mijenjati i doraditi prema opaskama...
Odgovori na “Upitnik za recenzije predmetnih kurikuluma – Recenzija predmetnih kurikuluma”, koje je potpisao predsjednik Povjerenstva akademik Tomislav Raukar, objavljeni su na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO).
Povjerenstvo posebno ističe problem određivanja nastavnih sadržaja i ishoda učenja radi postizanja općih ciljeva nastave povijesti.
“Bilo bi potrebno uspostaviti bolji omjer između općenitih ideja i njihove primjene na sferu same povijesti”, smatra Povjerenstvo HAZU i dodaje kako se u ovom obliku kurikulum u potpunosti oslanja na individualne napore nastavnika.
Od sedam pitanja postavljenih u upitniku za recenziju, dva su dobila ocjenu nedovoljan, tri dovoljan i dva dobar.
Na pitanje jesu li ishodi učenja i sadržaji primjereni razvojnoj dobi učenika Povjerenstvo HAZU je ocijenilo brojkom 2, odgovorivši kako su ishodi donekle primjereni.
Brojkom “3 – uglavnom primjereni” Povjerenstvo je odgovorilo na upit o primjerenom broju satu i nastave o učenju sadržaja i ishoda nastave povijesti.
Povjerenstvo smatra kako su tek donekle učenje sadržaja i ishoda utemeljeni na znanstvenim spoznajama ocijenivši taj dio kurikuluma ocjenom 2 -donekle.
Nedovoljno, ocjenom 1, Povjerenstvo je odgovorilo na upit o zastupljenosti “domene” potrebne za predmetno područje. Jednako tako negativno, ocjenom 1, ocijenjen je i odgovarajući omjer širine i dubine znanja, vještina i stavova u kurikulumu povijesti.
Brojkom “2 – donekle” je ocijenjen je upit o tome omogućava li kurikulum učenje i poučavanje te vrjednovanje, a brojkom 3 – uglavnom Povjerenstvo je odgovorilo na upit: slijede li predloženi ishodi učenja i ostali elementi kurikuluma europske i svjetske preporuke za područje povijesti.