Podjela na muške i ženske uloge još dominira u obitelji

Vijesti 03. tra 201822:36 > 22:41
N1 Hrvatska

Rezultati istraživanja indirektno opisuju smjer društvenog razvoja i stupanj istinske rodne ravnopravnosti.

Studenti muške i ženske uloge u društvu doživljavaju egalitarnijima nego koncem 20. stoljeća, ali unutar obitelji još uvijek dominira podjela na muške i ženske uloge. Zaključak je to istraživanja Smiljane Leinert Novosel o društvenom položaju žena u Hrvatskoj.

Prvo je istraživanje provedeno 1999. godine, drugo 2016. godine, oba na petstotinjak studenata Sveučilištu u Zagrebu, a rezultati drugog istraživanja objavljeni su u novom broju časopisa »Politička misao«, prenosi Novi list

U percepciji uloge žene i muškarca izvan doma, dakle u sferi profesionalnog i javnog, u 17 godina, koliko je proteklo između dva istraživanja, registrirane su brojne promjene koje ukazuju na porast egalitarnosti. Odgoj i obrazovanje znatno su rjeđe percipirani kao tipično žensko zanimanje. Koncem 20. stoljeća tako je odgoj i obrazovanje percipiralo 97 posto ispitanica i 93 posto ispitanika, a danas tek 32 posto žena i 46 posto muškaraca.

Zanimljivo je da se porast percepcije egalitarnosti nije odrazila na brigu oko zarade. Ona je, baš kao i u istraživanju iz 1999., podjednaka briga za oba spola, ali znatno je porastao broj onih koji smatraju da je to zadatak muškaraca. U prvom istraživanju briga oko zarade bila je podjednaka za 84 posto ispitanica i 63 posto ispitanika, dok je u drugom istraživanju ta briga podjednaka za svaku drugu ispitanicu i 56 posto ispitanika.

Kada toliko mnogo ispitanika misli da je zadatak muškarca da donosi novac u kuću, onda nije nelogično da mnogi misle da je žena ta čija je dužnost obavljati kućanske poslove. Kućanski su poslovi, iako uz malu promjenu, dominantno ženski.

Znatan pad bilježi uključenost oba spola u brigu za djecu i njihov odgoj, ali raste broj onih koji smatraju da je riječ o ženskoj dužnosti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.