Ograde na Markovu trgu zbog prosvjeda učitelja

Vijesti 11. srp 201808:12 > 08:15
N1

Promjena Zakona o odgoju i obrazovanju dovela je do pripremanja prosvjeda danas na Markovu trgu.

“Tijekom prosvjeda saborskim zastupnicima (kojima se ovakav prijedlog potiho pokušao podmetnuti) uručit ćemo dokument u kojima objašnjavamo naše zahtjeve i prijedloge za rješavanje situacije”, pojasnili su učitelji.

“Referiramo se na 105. sjednicu Vlade RH održanu 5.7.2018.g. na kojoj je ministrica Divjak člankom 29 predložila i uvrstila izmjene u postojeći Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (čl. 105, stavak 6) prema kojem kadar učiteljskih fakulteta s pojačanim nastavnim predmetima i modulima, prilikom javljanja na natječaj za posao u predmetnoj nastavi osnovne škole rangiraju se kao treći na listi za zapošljavanje iza nastavničkih, ali i nenastavničkih smjerova drugih fakulteta sa stečenim pedagoškim kompetencijama.

Kadar koji se školovao i diplomirao na stručnim studijima učiteljskih fakulteta, prema zakonima koji su tada bili na snazi, imao je pravo raditi na poslovima predmetnih učitelja u osnovnoj školi. To pravo kontinuirano se pokušava oduzeti.

Ovom odlukom smo stavljeni u diskriminirajući položaj u odnosu na kadar drugih fakulteta i oduzima nam se pravo na buduće zapošljavanje na poslovima koje posljednjih 20 godina uspješno obavljamo u osnovnim školama. Također se dovode u pitanje situacije u kojima naši kolege koji su „u sustavu“ i trenutno rade na poslovima predmetnih učitelja u osnovnim školama, mogu postati tehnološki višak te će im se onemogućiti daljnje zapošljavanje na istim poslovima u osnovnim školama. Uz već i prevelik odljev stručnjaka i mladih ljudi iz Republike Hrvatske, ove izmjene Zakona samo doprinose ionako velikom problemu.

Kadar učiteljskih fakulteta nije sada prvi puta zakinut te ovo nije prvi put da se borimo za svoja stečena prava.

Tijekom javne rasprave za novi kurikul informatike se o tome već raspravljalo te je angažmanom struke ukazano na nepravednost ovakvih odluka, učitelji informatike su izjednačeni s ostalim sveučilišnim studijima, stoga se sada pozivamo na spomenutu odluku da se primijeni i na ostale učitelje razredne nastave s pojačanim predmetima i modulima u osnovnoškolskom obrazovanju. Referiramo se Odluku o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Informatike za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, od 6.3.2018. (NN 22/2018).

Ukoliko je Vlada mišljenja da odjednom nismo kvalificirani za obavljanje svojega posla, zašto se kontinuirano dopuštalo osposobljavanje stručnog kadra i upis na takve studijske programe? Zahtjevamo da nas se prestane klasificirati kao građane drugog, pa i trećeg, reda te nam se omogući jednakost u daljnjem zapošljavanju na poslovima učitelja predmetne nastave u osnovnoškolskom obrazovanju.

Znakovito je da se ovakve odluke, sada već u pravilu, donose potiho, nakon završetka nastavne godine te se ne možemo oteti dojmu kako se računalo da struka neće moći pravovremeno reagirati i kako će ove, nepravedne, izmjene proći. Ovo je samo još jedan u nizu udaraca na dostojanstvo hrvatskog učitelja.

Ukoliko Zakon, koji je ministrica Divjak na 105. sjednici Vlade RH predložila, stupi na snagu te bude izglasan u Saboru zahtijevamo da se napiše dopuna po kojoj se ova odluka odnosi na one učitelje koji tek od akademske godine 2018./2019. upisuju učiteljske studijske programe s pojačanim predmetima, odnosno modulima, kako se ne bi reatroaktivno zakidala stečena prava postojećih stručnjaka, kao i onih koji su trenutno u procesu dovršavanja svojih studija, što bi dovelo u pitanje ustavnost ovakvih odluka”, stoji u priopćenju.