Na sjednici hrvatske Vlade danas bi trebala biti donesena odluka o novom natječaju za kupnju udjela u Croatia Airlinesu, nakon što na prošlogodišnji natječaj nije pristigla nijedna ponuda.
Vlada od budućeg partnera očekuje širenje prometne mreže i dokapitalizaciju, sudjelovanje u obnovi flote, potporu razvoju postojeće mreže zračnih luka i razvoj tehničkih servisa kompanije. Po odabiru strateškog partnera, sukladno hrvatskim i zakonima EU-a, vlasništvo i upravljanje Croatia Airlinesom mora biti u većinskom vlasništvu pravnih ili fizičkih osoba iz Europske unije.
Kao jedna od tvrtki koja bi mogla sudjelovati na natječaju za kupnju udjela u javnosti se spominjao kineski Hai nan Airlines.
Krugovi bliski domaćoj aviokompaniji ističu pak da bi, što se tiče dovođenja strateškog partnera, trebalo izbjeći model koji su proveli srpski i češki avioprijevoznici, prema kojem strateški partner dolazi do kontrolnog vlasničkog paketa, a potom izvlači uloženo iznajmljivanjem svojih zrakoplova tako preuzetim kompanijama.
Nasuprot tome, za Croatia Airlines bio bi prihvatljiv strateški partner koji bi bio spreman dokapitalizirati tvrtku, smatraju poznavatelji zrakoplovne industrije. Oni ističu važnost strateškog povezivanja za male aviokompanije kakva je u svjetskim razmjerima Croatia Airlines, čija se flota sastoji od 12 zrakoplova – šest Airbusa od kojih je jedan u operativnom najmu te šest zrakoplova Q400 u operativnom najmu.