Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak pozvala je roditelje na aktivnu suradnju u novoj školskoj godini, u kojoj eksperimentalne 'Škole za život' pokušavaju odgovoriti na brze promjene svijeta, te naglasila da je uloga roditelja u reformi obrazovanja iznimno važna.
U otvorenom pismu putem medija ministrica Divjak ističe kako ga piše s velikim zadovoljstvom, pred sam početak možda i najvažnije školske godine u posljednjih dvadesetak godina, u kojoj dugo iščekivana reforma obrazovanja konačno ulazi u učionice.
Napominje kako je protekla godina za tim u Ministarstvu znanosti i obrazovanja bila izazovna jer su pokrenuti reformski procesi, počevši od nepravedno zapostavljenoga strukovnog obrazovanja, koja već daje prve rezultate u porastu zanimanja učenika za strukovna zanimanja, do unaprjeđivanja sustava visokog obrazovanja i znanosti.
“Bila je to godina rezultata i iskoraka, ali i godina pripreme dugoročno najvažnije reforme našeg društva – kurikularne reforme općeg obrazovanja”, kaže ministrica Divjak.
Prema procjenama Europske komisije, čak 65 posto djece koja sada počinju osnovnoškolsko obrazovanje radit će u zanimanjima i na poslovima koja danas ne postoje. U svijetu automatizacije i digitalizacije učenici trebaju imati bitno drukčiji skup vještina i znanja kao i samostalnost i odgovornost, te je krajnje vrijeme da im to škole omoguće, ističe Divjak.
Za „Školu za život“ novi kurikulumi su spremni
Kako bismo bili spremni odgovoriti na izazove svijeta koji se mijenja strahovitom brzinom, 8.500 učenika i učenica i 2.000 učiteljica i učitelja u 74 „Škole za život“ prvi će krenuti u školu u kojoj nestaju zidovi, a cijeli svijet postaje učionica. Ovo je tek prvi korak reforme, no sigurna sam da će se već od ove školske godine osjećati duh promjena u svim školama, stoji u pismu.
Za „Školu za život“ novi kurikulumi su spremni, kao i 30 posto lakši eksperimentalni nastavni materijali koji, kako navodi, prvi put stavljaju naglasak na rješavanje problema i kritičko mišljenje te upotrebu digitalnih i interaktivnih sadržaja koji će biti raspoloživi na besplatnim tabletima svim učenicima u eksperimentalnim školama.
Ministrica također ističe da su teleoperateri, odnosno nakladnici dali povoljan vjetar u leđa reformi osiguravši besplatni mobilni Internet, odnosno nastavne materijale s naglašenom digitalnom komponentom kako bi ulazak u digitalno doba učenja, poučavanja i vrednovanja bio što lakši i kako bismo svim učenicima osigurali jednake uvjete. Nadalje, naši su vrijedni i motivirani učitelji prošli sveobuhvatne edukacije pod mentorstvom 200-tinjak domaćih i međunarodnih stručnjaka, poručuje ministrica.
Organizirat ćemo posebne roditeljske sastanke i fokus grupe kako biste nam dali što više povratnih informacija kako vi vidite reformu i koje korake smatrate važnima kako bi učenici bili što samostalniji u učenju za život.
Pred nama je dosta izazova i prepreka koje nam postavljaju razne interesne skupine, no tim u Ministarstvu znanosti i obrazovanja će ih i dalje uspješno svladavati uz vašu pomoć i podršku jer kako ćemo naučiti našu djecu suradnički rješavati probleme ako ove koji su pred nama sami ne možemo konstruktivno zajedno riješiti, zaključuje ministrica Divjak u pismu roditeljima uoči nove školske godine.