Plan Europske komisije za promet bez poginulih već živi u Europi, a uskoro bi trebao zaživjeti i kod nas.
Početkom ožujka brzina će se u središtu Milana ograničiti na 30 km/h. Među prvima se na taj potez odlučio Edinburgh, glavni grad Škotske, gdje se u čak 80 posto ulica ne smije voziti brže od 30 km/h, uključujući cijelo središte grada, piše Jutarnji.hr.
Istim smjerom krenuli su i u Parizu gdje se brzina u dijelovima grada ovoga ljeta također planira ograničiti na 30 km/h, a to planiraju provesti i u niz gradova diljem Španjolske.
Preporuka je to organizacije European Transport Safety Council (ETSC), ali i same Europske komisije, koja planira prepoloviti broj stradalih na cestama do 2020., ali i potpuno iskorijeniti pogibije na cestama do 2050. godine. A to je, ne treba previše objašnjavati, iznimno ambiciozan plan.
Gdje se tu u priču uklapa ograničenje brzine od 30 km/h kakvo ćemo, čini se, uskoro imati i u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku?
Posljedni izvještaji, naime, govore da je Vision Zero, odnosno plan prometa bez poginulih, još uvijek kilometrima daleko od stvarnosti. No, pritom pokazuju i da ga je najlakše provesti upravo u urbanim područjima. Pretpostavljate – ograničenjem brzine na samo 30 km/h.