Ideja nije nova, no očito se s pričom o privatizaciji Hrvatskih autocesta putem javne ponude dionica za sada još oklijeva javno govoriti, znajući koliko žestoki otpori bi mogli biti.
Jedan od neprijepornih pluseva ove Vlade svakako je refinanciranje zaduženja za autoceste, što donosi uštedu od 50 milijuna eura godišnje. No, daleko je to od rješenja.
“Konsolidiramo i restrukturiramo taj sektor, kad zaokružimo taj proces kasnije možemo govoriti o tom IPO-u”, rekao je premijer Plenković.
Dakle, možda još nije na dnevnom redu, ali se očito planira. A jedno od opravdanja bit će da će na javnoj ponudi značajan udio preuzeti – mirovinci.
“To mora biti otvoreno, ne može biti zatvoreno”, odgovara Plenković na pitanje hoće li moći sudjelovati fondovi.
HDZ je svojedobno govorio da je privatizacija autocesta rasprodaja nacionalnog blaga, podsjećaju u SDP-u, koji je također predlagao IPO.
Ako se mirovinskim fondovima proda 50 posto HAC-a s pravom prvokupa za državu u slučaju preprodaje, oštrica kritika znatno bi otupjela – jer bi Vlada mogla reći da autoceste i nakon privatizacije ostaju u hrvatskim rukama te i dalje donose dobit – svima nama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.