U kojim trgovinama blagajnice rade na normu?

Vijesti 27. lis 201815:35 > 15:43
Ilustracija

Dok u nekim trgovačkim centrima blagajnice ostave dovoljno vremena kupcima da spreme svoje stvari, u drugima, tvrde kupci, "bacaju kao lopatom" na dio blagajne predviđen za odlaganje kupljene robe.

“Jednom je prilikom starac bio ispred mene i prodavačica mu je odnijela njegove stvari na pult do prozora kako bi mogla poslužiti drugoga kupca, odnosno mene. Nisam mogla vjerovati kad sam to vidjela i pitala sam je hoće li i meni tako odnijeti stvari na prozor”, šokirano priča Osječanka koja od tada, kaže, novac, odnosno karticu u tom trgovačkom centru daje tek nakon što pospremi robu.

Dok ne plati, jasno je da blagajnica ne može uzimati stvari drugoga kupca.

Slično tvrdi i njena sugrađanka koja je bila šokirana vidjevši kako blagajnica baca proizvode ne bi li što prije uzela stvari drugoga kupca. Nakon što ju je opomenula, blagajnica joj je, kaže, šaptom rekla da se ne ljuti na nju i da tako jednostavno mora raditi jer im uprava mjeri vrijeme!

“Rekla mi je da je tog dana ona najsporija. Još jednom je naglasila da im mjere vrijeme te da je to direktiva i da se moraju žuriti. Bila sam u šoku i zamislila sam si kako se onda ponaša najbrža blagajnica ako mi ova najsporija baca stvari, a neke su čak i pale na pod”, svjedoči Osječanka, dodajući da blagajnice nisu krive ako ih se izrabljuje na taj način, istovremeno dovodeći i kupce u nezgodan položaj da moraju žuriti i trpati stvari u torbe i vrećice kako bi ostavile mjesta drugome kupcu.

Kako neslužbeno doznaje Glas Slavonije, u određenim trgovačkim centrima od radnika se traži da kroz blagajnu “provuku” i do 30 artikala u jednoj minuti, a dokaz koliko je koja od njih brza pokazuju liste najbržih, zbog kojih se brojne blagajnice nalaze u vrlo neugodnoj situaciji.

I u Sindikatu trgovine Hrvatske upoznati su s normama koje blagajnice moraju ispuniti.

Predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske Zlatica Štulić kaže kako su trenutno u kontaktu s poslodavcima da bi dobili informacije o normiranju broja artikala, uvjeta pod kojima blagajnice rade te kriterija.

“Poslodavac može propisati normu, ali realnu, na način da je radnik može ispuniti u određenom vremenu. Svakako ćemo istražiti o čemu se radi”, naglašava Zlatica Štulić.

Dodajmo tomu da se na društvenim mrežama proširila objava o mjerenju vremena blagajnicama te da su brojni kupci potvrdili kako su doživjeli isto.

Blagajnici gotovo ne dižu glavu, katkad i ne pozdrave kupca, što je vrlo nepristojno.

Na upit mjere li vrijeme svojim blagajnicama, Marija Franić, voditeljica Službe korporativnih komunikacija Kauflanda, kaže kako Kaufland redovito prati sve trendove i razvija modernije blagajničke sustave kako bi svojim zaposlenicima što više olakšao posao, a svoje kupce učinio zadovoljnima.

“Naši se zaposlenici trude biti brzi na blagajni kako bi kupcima omogućili što kraće čekanje, a istovremeno obraćaju pažnju na to da im ostane dovoljno vremena za pospremanje kupljenih artikala. Kako bismo svojim kupcima pokazali da zaista cijenimo njihovo vrijeme, svakome tko čeka duže od pet minuta, a nisu otvorene sve naše blagajne, darujemo poklon-bon od deset kuna. Osim toga, imamo pravilo da se, ako više od tri kupca čekaju na blagajni, otvara nova blagajna kako bi kupci što manje čekali”, stoji u odgovoru Kauflanda.

Kad je u pitanju Lidl, na upit imaju li blagajnice normu za provlačenje artikala na blagajni u određenom vremenu u tom trgovačkom centru, Tihana Belin iz Real grupe odgovara da poslovni pokazatelji koje Lidl Hrvatska prati pripadaju poslovnom know-how, odnosno poslovnoj tajni.

“Pokazatelji se isključivo koriste na razini pojedinih trgovina, a nikako na razini pojedinih blagajni te služe za poboljšanje efikasnosti usluge prema našim kupcima. Primjerice, na bazi podataka prikupljenih u okviru pojedinih trgovina odlučili smo instalirati proširene blagajne kako bismo izišli ususret našim kupcima te im omogućili još kvalitetniju kupnju”, odgovorila je Belin za Glas Slavonije.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.