Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, gostovao je u N1 studiju uživo i komentirao gradnju Pelješkog mosta, kao i pronalazak strateškog partnera za Croatiju Airlines.
Vjerujete li u uspjeh izbora strateškog partnera za Croatiju Airlines?
To je tvrtka koja je, nažalost, jedna od tvrtki u mom resoru kojoj treba pomoć, koja je u situaciji da je prošla proces restrukturiranja, ali za daljnju stabilnost i njezino uspješno poslovanje potrebno je pronaći strateškog partnera. Prošla godina je, što se tiče pokazatelja unutar Croatije Airlines, bila najbolja godina, ove godine se predviđa još veće povećanje broja putnika. Prošla godina bila je vrlo teška, bile su najave štrajkova i pokušavali smo čitavo to vrijeme stabilizirati tu tvrtku, uprava je činila sve napore kako bi ti brojevi bili veći. Najave štrajkova su u jednom dijelu naštetile tvrtki, potpisan je novi kolektivni ugovor, a odluka Vlade od jučer je formiranje povjerenstva koje bi trebalo provoditi postupak pronalaska strateškog partnera. To će biti međuresorni postupak, u kojemu će uz moje ministarstvo, sudjelovati i, između ostalog, Ministarstvo državne imovine, Ministarstvo financija i drugi…
Je li to jedina opcija?
Ulaskom u Europsku uniju otvorene su mogućnosti za neka uspješna poslovanja nekih tvrtki, ali je onemogućio Republiku Hrvatsku da direktno iz proračuna pomaže Croatiju Airlines, odnosno kako se to radilo sve vrijeme dok Hrvatska nije ušla u EU. Croatia Airlines i HŽ Cargo bile su direktno subvencionirane iz proračuna, to sad više nije moguće. Bez toga te tvrtke teško mogu poslovati u ovim parametrima. U tom smislu je išao proces restrukturiranja Croatije Airlines, ali za daljnji napredak je potreban pronalazak strateškog partnera. Mi ćemo učiniti sve što možemo da pomognemo Croatiji Airlines, ali ako želimo imati modernu tvrtku, bez svježeg kapitala i jakog partnera to neće biti moguće.
Što ako ovo ne uspije?
Ja ne bih govorio o najgorim scenarijima. Ima i drugih vrarijanti, naše zračne luke su vrlo potentne, imaju veliku dobit, postoji i drugih varijanti o kojima država razmišlja kako bi se sačuvao nacionalni operater i brend Croatia Airlines. Uporedo s ovim povjerenstvom, uprava će odabrati financijskog savjetnika koji bi trebao dati određene modele koji je najbolji put pronalaska strateškog parnera. Mi kao ozbiljna vlada moramo krenuti u taj proces ozbiljno i transparentno, pričekajmo da taj proces krene pa ćemo vidjeti. Ima zainteresiranih, ali taj proces moramo voditi transparentno i korektno.
Što je s pristupnim cestama za Pelješki most. S natječajima je zapelo.
Ne događa se ništa nepredviđeno niti ono što nismo očekivali. Svi natječaji su živi, za 12 kilometara pristupnih cesta Hrvatske ceste će najvjerojatnije idući tjedan znati izvođača, a na natječaj za treću i četvrtu fazu došla je jedna žalba. Tu su Hrvatske ceste dale odgovor na žalbu, nakon toga ide odabir izvođača. Žalbe su sastavni dio procesa, na njih se ne može utjecati. Svi koji nisu zadovoljni imaju za cilj da se kupi vrijeme kako bi se netko pripremio za predaju ponuda. Ne treba stvarati paniku, sve je to bilo tempirano i ukalkulirano u same postupke. Od današnjeg dana za tri godine ćemo imati gotov most i vjerujem i pristupne ceste. Uvijek se u gradnji mogu dogoditi dodatni radovi, nepredviđene okolnosti. Pelješki most neće voditi nigdje, potpisali smo ugovor, sredstva moramo potrošiti znamo dokad, nema ovdje nikakvog varanja ni obećavanja, Pelješki most je krenuo i bit će napravljen zajedno s pristupnim cestama i tu povratka nema. Zaustaviti gradnju ne može više nitko.
Što je s reakcijama iz BiH?
Te reakcije su svakih dva do tri mjeseca, kako se nešto zbiva na unutarpolitičkom planu, tako se jave priče o Pelješkom mostu. On je izgrađen na hrvatskom teritoriju, petsto metara od crte razgraničenja. Mi smo u fazi projektiranja prihvatili ono što je bh. strana tražila. Pelješki most sigurno nije otvoreno pitanje između dvije zemlje i nema nikakve šanse da bi eventualno moglo doći do zaustavljanja gradnje Pelješkog mosta.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.