Još jedna odgoda ili stečaj 3. Maja? Mogu li Kinezi spasiti brodogradilište?

Vijesti 14. tra 201919:30 > 19:50
N1

U srijedu, 17. travnja na Trgovačkom sudu u Rijeci zakazano je još jedno ročište na kojem bi se napokon trebalo saznati slijedi li još jedna odgoda ili stečaj 3. Maja.

Odgode sam, evo, prestao da brojim, reći će radnik 3. Maja, ta kuglica u fliperu. A igra se igra na iscrpljivanje. Hoće li ovaj put u stečaj?

“Ja bi volio da ne bude stečaj, a onaj drugi drugi dio, kao roditelj dvoje djece I običnog građanina ove države ja bih volio da ovo završi, bez obzira kojim ishodom, jer ovo je zbilja prešlo sve mjere”, kaže Slađan Pejić, radnik 3. Maja.

Nakon šest mjeseci bez plaće procvjetala je siva ekonomija. Mnogi rade “na crno” da bi preživjeli.

“Do kada će se prolongirati, do kada će se to odlugovlačiti stvarno ne znam, jer ako tu dođe i kamion novaca neće imati s kime radit”, smatra radnik 3. Maja Veljko Todorović.

No početna pozicija nije tako loša. Tri broda su već solidno izgrađena. Procjena je da za pokretanje posla treba 20 milijuna eura.

“Treći Maj treba odvojiti od Uljanika i 3.Maj tada mirno ide prema rješenjima! On za početak treba postati 100-postotno vlasništvo države i država treba svoj dio još dodatno riješiti 3. Maju i nikakvih problema neće biti. Sa dovršetkom ovih novogradnji 3. Maj će krenuti u pozitivno poslovanje”, uvjeren je dogradonačelnik Rijeke Nikola Ivaniš.

Sindikalist Vedran Sabljak uvjeren je da bi se ljudi onda i vratili. “Postoji anketa koja se odrađivala kad su ljudi odradili i pitanje je bilo u slučaju da se oporavi, da li bi se vratili u 3. Maj, 80 posto radnika je odgovorilo potvrdno, dakle da bi se vratilo.”, rekao je.

VEZANE VIJESTI

Radnici nemaju ništa protiv Kineza, ali već im je muka od svega. “U petak, komentar, dok smo gledali potpisivanje sporazuma za Kantridu, jedan od kolega je rekao, evo, čak me ni ovo veseli. Ljudi su isfrustrirani, isprevareni, kako da kažem, očajni.”, kaže Todorović.

Bivši direktor 3. Maja Sanjin Kajba kaže za N1 da jedino država može riješiti ovu komplikaciju oko brodogradilišta. “Država ima jako veliki interes sačuvati brodogradilišta koja rade velike trgovačke brodove, samo je pitanje prepoznaje li to.”

Kaže da se nikada nije smjelo privatizirati brodogradilišta na hrvatski način koji se svodi prebaci vrući krumpir na tuđa leđa.

N1

Za ministra gospodarstva Darka Horvata kaže da nedovoljno zna da bi mogao vladati ovom situacijom. Ipak dodaje da je sadašnja situacija odgovornost svih vlada, nekih više, nekih manje, ali da se ova prihvatila posla pa je trebala pratiti što se događa u Uljaniku.

“Mislim da je mnogima bilo jasno što će se dogoditi. Kada su prije šest godina poklanjali 3. Maj Uljaniku nisu odredili kakav 3. Maj mora biti nakon restrukturiranja.”

Za Kineze kao potencijalne investitore kaže da je puno s njima radio i ima prekrasne uspomene. “Mislim da su to ozbiljni ljudi, samo je pitanje koliko smo mi ozbiljni. Ako se za 3. Maj traži pomoć kineskih brodogradilišta to ima smisla jedino da kineska brodogradilišta prepuste dio brodova iz knjige narudžbi 3. Maju. Bolje da su nazvali kinesku brodarsku kompaniju Cosco i da se njih pita da naruče koji brod”, zaključio je Kajba.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.