Kako do boljeg i učinkovitijeg DIP-a bez političkog predznaka

Vijesti 15. tra 201911:02 > 11:18
N1

Izvršna direktorica GONG-a Jelena Berković gostovala je u N1 Studiju uživo i komentirala predstojeću kampanju za europske izbore.

Govoreći o činjenici da nije izabran novi član Državnog izbornog povjerenstva jer se vlast i oporba ne mogu dogovoriti čiji bi to kandidat ili kandidatkinja trebali biti istaknula je da se iskreno nada da će odluke koje će DIP donositi biti donesene u takvoj većini članova pa da neće biti propitivanja odluka ako budu 50/50.

“Za ovo se znalo mjesecima unaprijed, zadnji termin je bio početak trećeg mjeseca da se imenuje novi član. Kakve će biti posljedice svi ćemo nažalost uživo gledati”, smatra Jelena Berković.

VEZANE VIJESTI

Smatra da bi neizabrani član trebao doći iz kvote oporbe jer je do sada na tom mjestu bila predstavnica opozicije i dodaje kako je i problem što se opozicija među sobom ne može dogovoriti koga bi kandidirali.

Kako do boljeg i učinkovitijeg DIP-a

“Puno je prijedloga GONG davao pa je i onaj prije 15-ak godina bio da se DIP pretvori iz ad hoc tijela u stalno tijelo koje će raditi i napraviti nešto kao stručno nestranačko tijelo u poboljšavanju izbornih procesa, referenduma itd.”, rekla je i pojasnila da je prema GONG-ovom prijedlogu predviđeno na jednom mjestu objedinjavanje administrativne procedure jer je onda lakše pratiti izbore i referendume.  “Nažalost cijelo vrijeme se zbiva da kada Sabor kao političko tijelo imenjuje članove to se gleda kroz stranačke oči.”, zaključila je.

#related-news_0

Dodaje i kako su političari napravili propust zbog čega nema ni Etičkog povjerenstva pri DIP-u, a koje imenuje Ustavni sud. “Zakoni su eksplicitni, rokovi su prekršeni, na vrijeme se moglo to napraviti. Na Ustavnom sudu je da ih na vrijeme upozori da kasne s imenovanjem Etičkog povjerenstva. Ono nema zube i veliku moć odlučivanja, ali ima veliku ulogu u davanju smjernica”, pojasnila je.

Kaže da će GONG provjeravati financije kampanja za europske izbore. Podsjetila je da izmjenama zakona osim dizanja sredstava za promidžbu nije primjerice definirano oglašavanje na društvenim mrežama.

“Ako se puno novca uloži u propagandu, oglase na društvenim mrežama može se značajno utjecati na rezultat izbora”, rekla je i podsjetila da je tako jedna grupa na Facebooku Uživo uz zagrebačkih tramvaja kupljena i korištena za promociju HDZ-a. Kaže kako će stranke slati DIP-u račun primjerice za digitalne usluge od milijun kuina, ali neće navesti koje su točno usluge odrađene.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.