Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović poručila je u utorak s konferencije "Hrvatska kakvu trebamo - novi imidž Hrvatske" da ako sami ne kreiramo imidž Hrvatske, to će učiniti drugi, a to ne smijemo dopustiti jer je imidž države sve važnije sredstvo u konkurentskoj borbi na međunarodnoj sceni.
U globaliziranom svijetu imidž države ima iznimno važnu ulogu zato što određuje niz čimbenika koji definiraju njezin položaj, kompetitivnost i utjecaj u međunarodnim odnosima, ali i gospodarske, demografske i druge trendove važne za stabilnost i prosperitet, rekla je predsjednica Republike na konferenciji u organizaciji Večernjeg lista.
Model nacionalnog brenda treba biti u nadležnosti Vlade kako bi bio operativan i djelotvoran, rekla je Grabar Kitarović i istaknula kako je ovo tek početak sustavnog bavljenja tom temom. “Mislim da je najbolje rješenje krovna organizacija koja bi se trebala baviti rebrendigom, koji bi naše institucije i agencije pronosile dalje. Treba iskoristiti svaki pozitivan trenutak za pozitivnu priču o Hrvatskoj, pri čemu je uloga medija izuzetno bitna”, kazala je.
Provedena istraživanja i zaključci stručnjaka pokazala su da imamo potencijal postati zemljom po mjeri čovjeka, zato držim da je potreban optimizam i vjera u sebe, naglasila je predsjednica.
Na novinarski upit žrtvuju li političke elite u Hrvatskoj hrvatske institucije na račun kratkoročnih političkih probitaka, odgovorila je kako ni jednu instituciju niti imidž Hrvatske ne bi trebalo koristiti u dnevno-političke svrhe. Moramo biti brži ako želimo uhvatiti korak sa svijetom i zemljama sličnima Hrvatskoj, u koje se ulaže i koje imaju pozitivne migracijske i demografske trendove, a svakako trebamo poraditi i na dugoročnoj strategiji, dodala je.
“Ne možete prodati brend, morate ga živjeti i biti uvjerljivi. Cilj ove inicijative je dvostruki, na unutranjoj sceni živjeti taj brend, unaprijediti institucije i kvalitetu života i životni optimizam, a u vanjskoj politici mijenjati imidž Hrvatske, jer kad čitate The Economist i druge novine Hrvatska se još uvijek spominje kao balkanska država. Dakle, ne samo da nas se geografski pozicionira tamo, nego i kad je riječ o modernizaciji, inovacijama, društvu i vrijednostima koje živimo”, kaže Grabar-Kitarović.
Voditeljca radne skupine predsjednice Republike za brendiranje Hrvatske i redovita profesorica na Katedri za marketing zagrebačkog Ekonomskog fakulteta Dubravka Sinčić Ćorić rekla je kako zadatak skupine nije bio kreirati neki slogan, poklič ili vizualni identitet, nego okvir koji bi trebao poslužiti za razvoj novih kreativnih rješenja.
Radna skupina definirala je sedam odrednica identiteta Hrvatske koje hrvatski građani prepoznaju i sa čime se mogu identificirat, te je predložila Vladi smjernice kako ih može realizirati.
Nemamo instant rješenja, moramo biti strpljivi nakon što 25 godina nismo radili na brendiranju. Tome treba pristupiti sustavno i važno je kod građana razviti svijest da su i oni važni u stvaranju percepije. Hrvatska je trenutno poznata po sportskim uspjesima, prirodnim ljepotama i turističkoj ponudi i to treba koristiti i dalje, ali i transformirati u globalno prepoznatljve proizvode, kaže Ćorić.
Istaknuti hrvatski dizajner Boris Ljubičić upozorio je na novi dres nogometaša Barcelone, koji je gotovo identičan onome hrvatske nogometne reprezentacije, osim što su umjesto crveno – bijelih na dresu crveno – plavi kvadrati. Proizvođač dresova je isti, a uzeo si je za pravo da dres distribuira kome hoće. Hrvatski je problem što nikada nismo definirali što jesmo, jer mi tobože znamo što jesmo, kaže Ljubičić. “Šokiran sam, upozorio sam HNS koji nije reagirao, Barcelona ima puno navijača, dres će se prodavati u cijelom svijetu i pojmovi će se pomiješati”, rekao je Ljubičić dodavši kako bi rezervni dres hrvatske nogometne reprezentacije trebao biti plavo – bijeli.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.