Do 2023. u željezničku infrastrukturu planira se uložiti 9,3 milijarde kuna

Vijesti 09. srp 201909:48 > 09:49
Morgue File (Ilustracija)

Od 2019. do 2023. u željezničku infrastrukturu planira se uložiti 9,3 milijarde kuna, od čega se 59 posto odnosi na projekte sufinancirane iz EU, piše u utorak Večernji list.

U HŽ Infrastrukturi (HŽI) kažu da je sadašnji investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu najveći u povijesti Hrvatske napominjući da je ta tvrtka jedan od najvećih korisnika bespovratnih sredstava Europske unije. Radi se na 18 kapitalnih projekata u višegodišnjem razdoblju, navodi dnevnik.

Od toga su četiri projekta u fazi izgradnje. Najbliže završetku radova i puštanju u promet jest pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno. A to je prva nova pruga koja je izgrađena u Hrvatskoj nakon punih 50 godina.

U HŽI-ju Večernji list doznaje da bi ta pruga mogla biti puštena u promet 1. rujna. Radovi na toj pruzi, vrijedni 193,5 milijuna kuna, počeli su u prosincu 2015. Na pruzi se trenutačno provodi tehnički pregled za svih pet građevinskih dozvola. Sljedeći tjedan, otkrivaju u HŽI-ju, predat će zahtjev Agenciji za sigurnost željezničkog prometa za puštanje pruge u uporabu.

Radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci, pak, kasne oko dvije godine i to, kako navode u HŽI-ju, zbog stečaja podizvođača radova, nelikvidnosti ostalih članova konzorcija, problema s projektnom dokumentacijom kao i zbog problema pri rješavanju imovinskopravnih odnosa.

Radovi, vrijedni 1,2 milijarde kuna, na toj pruzi počeli su u srpnju 2016., a predviđeni je rok njihova završetka veljača 2022. U tijeku su radovi i na pruzi Zabok – Zaprešić, vrijedni 529 milijuna kuna te na projektu razvoja multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanja s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata u vrijednosti 220,7 milijuna kuna, navodi dnevnik.

Trenutačno su četiri velika projekta u fazi javne nabave. Za prugu Križevci – Koprivnica – državna granica, čiji prihvatljivi troškovi iznose 297 milijuna eura, od čega je 85 posto sredstava iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), uložene su bile tri žalbe na natječajnu dokumentaciju.

Zadnju od njih jučer je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave usvojila. Za prugu Vinkovci – Vukovar pak nakon što je odabran izvođač radova – španjolska tvrtka Comsa koja je ponudila 376,3 milijuna kuna, uložene su dvije žalbe koje se još rješavaju. Za projekt Zagrebačko pristanište u luci Rijeka, vrijedan 31,6 milijuna eura, prije nekoliko dana potpisan je ugovor s izvođačem radova SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana. Na nadmetanju za prugu Zagreb – Savski Marof pak pristigla samo jedna ponuda, i to konzorcija Swietelsky – Dalekovod u iznosu od 379 milijuna kuna.

U HŽI-ju kažu da ta ponuda premašuje procijenjenu vrijednost radova te da će se nakon konzultacija sa Svjetskom bankom, čijim se kreditom financira taj projekt, donijeti odluka o poništenju nadmetanja ili odabiru izvođača.

Veliki projekti izgradnje i modernizacije dionica koji su u fazi projektiranja i izrade studijske dokumentacije su Dugo Selo – Novska, Hrvatski Leskovac – Karlovac, Škrljevo – Rijeka – Jurdani, Oštarije – Škrljevo, Karlovac – Oštarije, Lepoglavska spojnica, čvorište Zagreb, Oštarije – Knin, Knin – Split i Okučani – Vinkovci, piše Večernji list.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.