Vlada o deblokadi 3. maja, zakazano i ročište o stečaju

Vijesti 01. kol 201907:01 > 07:37
N1

Za danas je zakazano i ročište radi rasprave o pretpostavkama za otvaranje stečaja u Brodogradilištu 3. maj.

Ročište je dosad odgađano više puta, a zadnji puta odluka o odgodi je donijeta 4. srpnja.

Tad je odgođeno zbog znatnog smanjenja blokade računa Brodogradilišta 3. maja u proteklom razdoblju te očekivanog nastavka skidanja blokada.

3. maj tema je i današnje sjednice Vlade koja će raspravljati o deblokadi računa i nastavku započete proizvodnje.

Nastavljeni pregovori s vjerovnicima

Brodogradilište 3. maj tijekom srpnja nastavilo je surađivati s vjerovnicima te je u dogovoru s nekim od njih blokada računa umanjena za 7,7 milijuna kuna, navodi se u izvješću direktora Edija Kučana.

Izvješće je objavljeno u srijedu, dan uoči sudskog ročišta na kojem bi se trebalo odlučivati o stečaju tog riječkog brodogradilišta.

U sklopu aktivnosti za deblokadu računa, navodi se da su postignuti dogovori s tvrtkom Bijuk HPC i kooperantskom tvrtkom Vranjak d.o.o., no tvrtke kojima su vlasnici stranci nisu prihvatili prijedlog nagodbe.

Među onima koje nisu prihvatile nagodbu navode se tvrtke Metalna oprema, Proenergy, DP Brodogradnja i savjetovanje, Delfi Brodogradnja i savjetovanje, Premier Group i Madeco. Ističe se i kako intenzivna komunikacija s tvrtkama Končar KET, Porsche Leasing, Elekronabava i Navielektro “nažalost nije urodila” sporazumom.

“Rezultat deblokade računa sačinjen je na Fininom očevidniku od 30. srpnja i iznosi 81,4 milijuna kuna. Strukturu blokiranog računa čine radnička potraživanja – 36,1 milijun kuna, RH i HEP društva 27,3 milijuna kuna, inozemni vjerovnici 11 i ostali vjerovnici 6,9 milijuna kuna” navodi se u izvješću.

N1

Osim toga, istaknuto je i kako su od prijašnjih vlasnika, ali i novih potencijalnih kupaca zatražene pismene izjave za namjeru preuzimanja i završetak gradnji započetih u brodogradilištu.

Konkretno, za “gradnju 733”, odnosno samoiskrcavajući brod za rasuti teret, ponudu i uvjete za nastavak gradnje dostavila je tvrtka Algoma, a za “gradnju 514”, broda za prijevoz automobila i kamiona ponude su dali švedska tvrtka Stena kao i inicijalni prvi kupac tvrtka Siem Shipping. Za “gradnju 723”, što je brod za prijevoz kemikalija i sirove nafte, tvrtka Marflet Marine ponudila je svoj model završetka gradnje, a navedeno je i da za taj brod postoji interes i drugih kupaca.

U izvješću stoji i da je 3. maj zaprimio i upit za gradnju deset ribarskih brodova, četiri broda za prijevoz rashlađenog tereta, za gradnju plovne dizalice te da je s tvrtkama Asia Defence i Herma Shipyard održan sastanak o mogućnostima eventualne suradnju i transfera tehnologije za gradnju dva vojna transportna broda. Prototipni bi se gradio u Rijeci, a drugi na Filipinima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram