MInistar Darko Horvat uoči sjednice Vlade rekao je da se danas neće donositi nikakve odluke oko 3. maja jer su one već donesene. Sada se samo čeka sporazum oko deblokade računa, a pohvalio je upravu jer su sinoć dogovorili završetak jednog broda.
“Danas na Vladi neće biti nikakve odluke. Na prošloj sjednici su donesene sve potrebne odluke da se krene prema deblokadi računa i stavljanja brodgradilišta u punu funkciju.
NO HBOR-a dao je zeleno svjetlo za deponiranje 150 milijuna kuna na poseban račun i u ovom trenutku nam nedostaje sporazum između onih koji će nadzirati transfer novca, a to je Hrvatska brodogradnja Jadranbrod i onih kojima će novac biti isplaćivan, a to je 3 maj.
Nikakvog polaganja novca na račun Jadranbroda i 3. maja neće biti. Uz monitoring i analizu Hrvatske brodogradnje dat će se suglasnost za svaku isplatu, a što je preduvjet da deblokiramo račun i brodogradilište stavimo u funkciju”, rekao je Horvat.
Objavio je i dobru vijest. “Čestitka Ediju Kučanu i njegovom timu koji je u noći od jučer na danas uspio potpisati ugovor za završetak prve brodogradnje – 733, kanadski naručitelj, 36 milijuna dolara. Perspektiva dobrog završetka ovog procesa se iz dana u dan u optimističnoj namjeri događa i sigurna sam da ćemo u sljedećih 10-ak dana deblokirati račun, započeti radove na brodu kanadskog naručitelja, a to je početak procesa da se u dvije godine završi sve što je na navozu u brodogradilištu.”
U ovom trentuku ne zna kada će plaće radnicima. Nada se da će u ponedjeljak ili utorak biti sklopljen sporazum između Hrvatske brodogradnje i 3. maja, te da će tijekom sljedećeg tjedna krenuti prve isplate.
Kaže da niti lipa neće biti isplaćena iz proračuna i da će u dvije godine biti vraćen zajam HBOR-u.
Edi Kučan: Mislim da je 3. maj spašen
Direktor 3. maja Edi Kučan najavio je da će radnici dobiti sve zaostale plaće zaključno sa srpnjem. Nada se da suradnja s kanadskim naručiteljem neće stati na jučer dogovorenom završetku jednog broda. “Oni planiraju zamijeniti svoju flotu brodova i kada bi gradili jedan njihov brod godišnje to bi bilo odlično za 3. maj.”
U kontaktu su i s više kupaca vezano za dovršavanje još jednog broda. “Mislim da je ovim 3. maj spašen. Idemo sada završiti ovaj dio brodova”, rekao je.
Priznaje da su kamate na kredit HBOR-a visoke, ali da mu je rečeno da prema pravilima EU-a moraju biti u tom iznosu. “Malo sam se iznenadio, ali idemo dalje raditi”, zaključio je.
Predstavnik radnika u NO 3. maja Juraj Šoljić zahvalio se upravi, Vladi i premijeru na pomoći. Uvjeren je da 3. maj ima ekonomsku održivost. Kaže da mu se već javljaju kolege koji su bili prisiljeni dati otkaz i pitaju kada će biti isplaćene plaće te hoće li se moći vratiti u brodogradilište.
3. maj duguje 5,86 milijuna kuna za koncesiju
Vlada je ovlastila ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića za sklapanje sporazuma s brodogradilištem 3. maj oko modela otplate nepodmirene naknade za koncesiju, koja s krajem prošlog mjeseca doseže 5,86 milijuna kuna.
Vlada je u kolovozu, na prvoj sjednici nakon ljetne stanke, dala uvjetno državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maju, do 150 milijuna kuna, kako bi se stvorili preduvjeti za pokretanje proizvodnje i završetak započetih novogradnji i umanjenja postojećih gubitaka za državni proračun.
Prije toga, 1. kolovoza, Vlada je usvojila zaključak o iskazivanju spremnosti za uključivanje u proces deblokade računa, pripremu i pokretanje proizvodnje te dovršetak započetih gradnji u 3. maju.
Kako je rekao ministar Butković, u cilju realizacije zaključka i odluke o davanju jamstva, a budući da je koncesijska naknada utvrđena odlukom Vlade o dodjeli koncesije, ovu odluku je potrebno donijeti kako bi se mogao potpisati sporazum o drugačijoj naplati dospjele, a nepodmirene koncesijske naknade, dok će se buduće obveze redovno podmirivati.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram