Pred početak nove školske godine iz stranke Pametno upozoravaju na stanje u školstvu u gradu Splitu i Splitsko-dalmatinskoj županiji. Od ukupnog broja osnovnih škola u državi, njih 14 radi u tri smjene. Od tih 14 pola ih je u Splitsko-dalmatinskoj županiji, 5 u samom gradu Splitu, a od 29 splitskih osnovnih škola samo šest ih radi u jednoj smjeni.
Produženi boravak je organiziran samo u osam škola za oko 800 djece, od ukupno 14 000 osnovnoškoklaca, a osam škola uopće nema školsku dvoranu. Sudeći po svemu navedenom, Split je najgori grad u državi što se školske infrastrukture tiče, ističu u stranci Pametno.
“Osnovna škola Žnjan-Pazdigrad otvorena je 2017. godine, nakon 20 godina čekanja. Započelo se s radom u jednoj smjeni, uz školsku dvoranu i cjelodnevni boravak. Proglašena je najmodernijom školom u državi, za što je dobila i stručna priznanja. Od ove godine ta škola kreće s radom u dvije smjene, što je zapravo još jedan poraz obrazovanja u gradu Splitu. Umjesto da grad teži dosegnuti europske standarde, rad svih škola u jednoj smjeni, sa sportskim dvoranama i cjelodnevnim boravkom, Split je i dalje najgori u državi po školskoj infrastrukturi”, kaže Marijana Puljak, predsjednica Pametno.
“Susjedna škola Mertojak nije prestala s radom u tri smjene, a Split ima još četiri osnovne škole koje rade u tri smjene, najviše u državi. To je nehumano i sramotno za jedan ovakav grad u 21. stoljeću. Da bi oko 14 000 djece moglo pohađati škole u jednoj smjeni, Splitu nedostaje još 10-tak osnovnih škola, no planova za izgradnju novih škola ne vidimo. Gradonačelniče, sami ste izjavili da Vas ne zanima Marjan. Izgleda da Vas nije briga ni za obrazovanje”, dodala je Marijana Puljak.
Lucija Puljak, županijska vijećnica stranke Pametno i nekadašnja ravnateljica osnovne škole Pučišća, naglašava kako školstvo treba sagledavati kao cjelinu čije se funkcioniranje temelji na dobroj organizaciji i jasno definiranim upisnim područjima.
“Neprimjerena organizacija sustavu stvara velike troškove, a rezultati izostaju. Škola koja radi u dvije smjene, da ne govorimo o tri ili čak četiri smjene, što je donedavno bio slučaj u Solinu, djeci ne može pružiti kvalitetno obrazovanje. Pravi rad, istinska «škola za život» počinje tek nakon redovne nastave. Projektni i istraživački rad, organiziran u suradničkim timovima, omogućuje djeci da primjenjuju stečeno znanje i stvaralački rješavaju probleme. No takav se rad ne može organizirati ako škola ne radi u jednoj smjeni, a učenici nisu produženo vrijeme u školi”, kaže Lucija Puljak.
Rad škola u dvije ili tri smjene nepoznat je u razvijenom svijetu, poručuje Lucija Puljak.
“Svojoj djeci moramo stvoriti uvjete za rad i učenje koje imaju njihovi vršnjaci u Europi ako želimo da budu ravnopravni s njima danas kao učenici, a u budućnosti kao uspješni pojedinci”, rekla je Ludija Puljak,
“Vrlo je jednostavan izračun, svaki suvišno zaposleni HDZ-ovac, građane godišnje košta najmanje 100.000 kn. 100 suvišno zaposlenih nas košta 10 milijuna kuna godišnje. To je otprilike jedan vrtić ili trećina škole. Smanjivanjem administracije i zaustavljanjem prekomjernog zapošljavanja grad bi mogao izgraditi sve potrebne vrtiće i škole. Pitanje je samo jesu li gradonačelniku važniji stranački uhljebi ili budućnost naše djece”, kazala je Marijana Puljak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.