Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta osiguralo je sredstva i dalo suglasnost školama da u rujnu angažiraju asistente u nastavi za učenike s teškoćama koji su i prošle godine imali osiguranog asistenta kroz projekte brojnih povezanih udruga.
Nakon što je osiguralo dodatnih 44,7 milijuna kuna za ovu školsku godinu za asistente u nastavi, Ministarstvo je najavilo da će do kraja godine, a u sklopu izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, regulirati sustav asistenata u nastavi te objaviti već pripremljeni pravilnik koji definira kriterije osiguravanja asistenata.
Iz Ministarstva je priopćeno kako će se problem asistenata sustavno rješavati. Ministar obrazovanja Vedran Mornar izjavio je kako je ove godine povećano financiranje asistenata iz državnog proračuna sa sedam na 50 milijuna kuna te da će biti osigurana sredstva za 400 asistenata više nego protekle školske godine, prenosi HINA.
Predsjednik Udruge osoba s invaliditetom Bubamara Tomislav Velić, nakon jučerašnjeg prosvjeda roditelja i djece s teškoćama, potvrdio je kako su na sastanku u Ministarstvu obrazovanja dobili čvrsta obećanja da će problem asistenata u nastavi zaista biti riješen. Bez pomoći države djeca s poteškoćama u razvoju, naime, ne mogu pohađati nastavu, odnosno ne mogu savladavati nastavno gradivo, dodao je Velić.
Zamjenik župana Splitsko-dalmatinske županije za društvene djelatnosti Luka Brčić istaknuo je kako su oni osigurali 690.000 kuna (50%), a ostalih 50% gradovi i općine što će biti dovoljno za 47 asistenata.
Gradonačelnik Požege Vedran Neferović uspio je dobiti novac iz EU fondova te apelirao na Ministarstvo da otvori drugi krug poziva za dodjelu novca.
Da se sve može kad se hoće potvrdio je i gradonačelnik Požege Vedran Neferović koji je uspio dobiti novac iz EU fondova te je apelirao na Ministarstvo obrazovanja da se otvori drugi krug poziva za dodjelu novca za asistente za pomoć u nastavi. Tako bi oni koji su na prvom natječaju predali nezadovoljavajuću dokumentaciju mogli to ispraviti, zadovoljiti kriterije te povući novac koji je osiguran u tu svrhu iz EU fondova kako on ne bi ostao neiskorišten.
Ministarstvo će također raditi na sustavnoj evidenciji učenika s teškoćama, evidenciji njihovih potreba za pomoćnicima te definiranju načina edukacije pomoćnika, koja također do sada nije bila adekvatno riješena.
Kad je riječ o učenicima s blažim teškoćama u razvoju, iz Ministarstva napominju da su nastavnici i učitelji kao i stručni suradnici također uključeni u cijeli sustav podrške.