"Izjavama o čednosti i Paveliću, Kolakušić je zaljuljao gol Miroslava Škore"

Vijesti 13. stu 201916:48 > 17:28
Ilustracija

Nikolina Borčić, profesorica političke komunikologije s Veleučilišta Vern, komentirala je komunikacijske vještine vodećih predsjedničkih kandidata.

Rast potpore Mislavu Kolakušiću s 6 na 16 posto ona vidi u njegovoj prisutnosti na društvenim mrežama i upečatljivim izjavama koje daje. 

“On korektrno koristi mehanizme kojima postiže ogromnu vidljivost. Ako se referiram na citat Rogera Ailesa koji je stvorio FOX, tamo gdje je konflikt – tamo je pažnja publike. To je konflikt prema onome što ne očekujemo. Kolakušić uspijeva jednom tjedno producirati izjavu koja “šokira” i zatalasa, puno se ljudi referira na tu izjavu, a i mediji pomažu u sukreiranju imidža. On se koristi dvjema platformama. Jedna su superjunaci koji svojim metodama predlažu rješenja svih problema, a druga je antipolitičar. Ta bih dva imidža svela na narativ: Ja nisam nerealan, nego su drugi previše udaljeni od potreba naroda. Čini mi se da privlačenjem pažnje producira ogromnu vidljivost, a zadnjim je izjavama o čednosti i Paveliću na neki je način zaljuljao gol Miroslava Škore. U isto je vrijeme, Škorina izjava o prekidu kampanje prošla mimo pažnje javnosti, jer je ona bila usmjerena na Kolakušića”, kazala je Nikolina Borčić.

Komentirajući izjavu Mislava kolakušića da su Hrvati medijski i politički nepismeni, rekla je da se s njim slaže.

VEZANA VIJEST

“Mi jesmo politički i medijski nepismeni, podijeljeno smo i frustrirano društvo. Uslijed tih podjela i pasivnih frustracija raste broj potencijalnih glasača koje privlači određena retorika. Sjajno je poentirao temu za koju nitko ne može osporiti da je najveći problem ovog društva, a to je korupcija. Ima dobre tehnike i opet se obraćao iz perspektivce junaka i antipolitičara kakvi danas dominiraju. On pokušava poentirati da će, ako dobije vlast, pokušati riješiti probleme građana”, kazala je Borčić.

Borčić: Dosta glasača Živog zida podržava Mislava Kolakušića

Prema RTL-ovom istraživanju, za Kolakušića bi glasalo dosta glasača iz lijevog spektra. 

N1

“Glasači Živog Zida dosta su za njega. Ne bih ga potcijenila u ovoj utrci. Sinčić je dobio dosta glasova na prethodnim predsjedničkim izborima, a bio je nepoznatiji prije sučeljavanja i ozbiljne kampanje nego što je to Kolakušić. Mogao bi povući dobar dio glasača s obje strane”, kazala je Borčić. 

“Predsjednica je djelovala uvjerljivije dok sam je gledala bez tona”

Kada je u pitanju nastup i govor Kolinde Grabar-Kitarović na predstavljanju programa, kaže da je uvjerljivije djelovala dok ju je gledala bez tona.

“Slučajno sam cijelo predstavljanje gledala bez tona i pratila sam kako je izlaganje izgledalo iz tog kuta. Stupanj uvjerljivosti predsjednice bio je veći dok sam samo gledala. Kasnije sam se iznenadila koji je sadržaj išao uz mimiku i gestikulaciju, pretpostavila sam neke druge poruke. Ona uvijek ima prenaglašenu svečanu retoriku, a skupljene se šake sjećamo i sa predizbornih govora od prije pet godina. Sadržajno je najkonkretnija bila kada je govorila o Milanoviću. Bio je to klasičan predizborni govor. Svi nam oni prodaju priču da će biti bolje, da su oni transformacijski lideri koji će čudom preokrenuti Hrvatsku na bolje, ali kada dođu na poziciju vidimo da nije baš tako”, rekla je Borčić. 

#related-news_0

Kada su u pitanju slogani predsjedničkih kampanja, za svaki ima drugačije mišljenje.

“Slogan Kolinde Grabar-Kitarović nije ništa poseban. U redu je, no nije mi potaknuo neke emocije. Korektan, u sredini. Mislim da ovo može biti na tragu: Hrvatska zna bolje i izabrat će mene i zna bolje nego da ode u drugom smjeru. Ako previše trebamo tumačiti slogane znači da oni nisu najbolje pogođeni.

Milanovićev slogan je dobar, ali mislim da će se brzo potrošiti. Slogan nije loš, ali mislim da mu treba dinamike i pokretačke snage. Dobro je za prvu fazu, ali ne mislim da se neće potrošiti.

Borčić: Škori nije uspjela fora s Martinjem

Fora Miroslava Škore s Martinjem čini mi se neuspješna, prije svega jer je Kolakušić je uzeo taj tjedan veliku medijsku vidljivost. To jeste direktno kritiziranje predsjednice, kao šala koja je direktno spuštanje na njezin račun. Trebalo je privući pozornost, ja sam na prvi pogled nasjela. Simpatično, ali nije polučila efekt kakav je bio ciljan. Čini mi se da njegova kampanja nije još uploadana, treba se presložiti i vidjeti kako će dalje, jer nekako kao da su sve te zanimljive doskočice potrošene. Sve su dobre taktike za fazu lansiranja, a dobro je sve započeo, postigao vidljivost, ali što sada? Ovaj dio je, smatram, važniji”, rekla je Borčić.

Tko ima najviše šanse za rast poruka, razgibavanje kampanje?

“Smatram da su dva fronta – na jednom Kolakušić i Škoro, a na drugom Kolinda i Milanović. No drugi dvoje najviše ovise o strankama, ne znam koliko njima može doprinijeti ili oduzeti nekakav tečan govor u javnosti, nego da je logistička podrška stranaka i rad na trerenu mnogo važniji. Vjeruju da stranka radi za njih i tako će se dobiti glasove. Trenutno Kolakušić i Škoro koriste primarno društvene mreže, no Škoro je u prednosti, jer može i na koncertima prikupiti glasove”, rekla je Borčić. 

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.