Direktor 3. maja Edi Kučan u četvrtak je za Hinu izjavio da u tom brodogradilištu podupiru svaki model kojim bi se osigurala izgradnja ugovorenih brodova i osigurala dugoročna opstojnost 3. maja.
Podupiremo bilo koji model, koji je moguće relizirati, a s kojim se može osigurati opstojnost 3. maja, rekao je Kučan na upit o komentaru današnjeg teksta u Jutarnjem listu, u kojem se navodi da 3. maj ipak ne može živjeti bez jamstava te da tvrtka Scenic, s kojom je 3. maj ugovorio gradnju polarnog kruzera, traži za taj posao državno jamstvo od 50 milijuna eura.
Predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić na isti upit kratko je rekao da 3. maj ne traži jamstva te da, prema potpisanom ugovoru, brodovlasnik, australska tvrtka Scenic, sam financira gradnju broda.
Ministar gospodarstva Darko Horvat u četvrtak je uoči sjednice Vlade izjavio da traju pregovori o mogućem angažmanu 3. maja u izgradnji broda.
“Vidjet ćemo kako će završiti,” rekao je.
Jutarnji list u četvrtak pod naslovom “3. maj ipak ne može živjeti bez jamstava” piše da “Scenic Grupa za gradnju pet polarnih kruzera u Rijeci traži državnu subvenciju i prostor.” U tekstu stoji da Scenic Grupa traži izdavanje državnih jamstava od 50 milijuna eura za gradnju novog polarnog kruzera u 3. maju te da se jamstvo traži samo za gradnju trupa broda, vrijednog ukupno 150 milijuna eura, ugovorenog u prosincu lani. U Jutarnjem navode da je taj ugovor opcionalan i da je rok za njegovu primjenu 20. siječnja, do kada bi Vlada trebala donijeti odluku o davanju subvencije.
Također ističu da je problem s izdavanjem državnog jamstva to što u Ministarstvu gospodarstva procjenjuju da Europska komisija ne bi Hrvatskoj dozvolila da opet izdaje državna jamstva brodogradilištu koje je neuspješno prošlo restrukturiranje. U Jutarnjem je opisan jedan od scenarija – Scenic bi osnovao tvrtku u Hrvatskoj i od nje bi naručio gradnju trupa polarnog kruzera, a potom bi za to dobio državna jamstva za taj trup. Zatim bi Scenicova tvrtka dala gradnju trupa u podnajam 3. maju, koji bi joj nakon toga dao dio svog prostora u koncesiju, a ona bi dovršila gradnju broda uz financiranje za koje ne bi bilo potrebno državno jamstvo.
“No, pitanje je bi li Europska komisija pristala na ovakvo zaobilazno, ali očito subvencioniranje nastavka poslovanja 3. maja,” piše u Jutarnjem listu.
Brodogradilište 3. maj ugovorilo je 20. prosinca 2019. izgradnju putničkog broda za polarna krstarenja za australsku tvrku Scenic, a kobilica za izgradnju trebala bi biti položena u drugom tromjesečju ove godine.
Riječ je o brodu dugačkom 168 metara, istih karakteristika kao kod polarnog kruzera koji je ranije izgrađen u Uljaniku.
Prema ugovoru, u riječkom brodogradilištu gradit će se trup i brod će biti djelomično opremljen, a očekuje se da će porinuće broda biti u prvom tromjesečju 2021.
Kako su u nakon sklapanja ugovora naveli iz 3. maja, izgradnju će financirati naručitelj, po ostvarenim fazama izgradnje.
Nadaju se i novim ugovorima, budući da tvrtka Scenic planira gradnju još četiri takva broda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram