"Važno je da se opterećenje balansira, ima onih koji su možda pretjerali"

Vijesti 25. ožu 202010:46 > 11:24
N1

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak uključila se Skypeom u N1 Studio kako bi pojasnila kako se odvija online nastava u Hrvatskoj uvedena zbog epidemije koronavirusa.

Drugi je tjedan online nastave, a Divjak kaže, s obzirom na to da su imali kratke pripreme i da je ovo nova situacija, globalno smo među najboljima:

“Imamo oko 450 tisuća sudionika u osnovnim i srednjim školama, 49 tisuća virtualnih razreda, 73 tisuće u visokom obrazovanju, dakle 550 tisuća ljudi svakodnevno koristi sustave nastave na daljinu. Jasno da je da smo 10 dana od početka stabilizirali sustav, nema problema s praćenjem nastave imamo i rezervne opcije – koristimo i tri TV načina emitiranja, YouTube i ostalo. Prvi tjedan je najvažnije bilo da se sve tehnički stavi u funkciju i da se svi naviknu, a ovaj tjedan nam je u fokusu organizacija nastave jer je važno da se napravi balans opterećenja. Većina nastavnika se dobro snalazi, no važno je da se opterećenje balansira jer ima onih koji su možda pretjerali i koji prepuštaju tome da postoje drugi kanali kako bi učenici trebali pratiti. Idući tjedan će naglasak biti na ocjenjivanju i vrednovanju”.

VEZANE VIJESTI

Ministrica je pojasnila i kakav je nadzor moguć prilikom ovakvog tipa održavanja nastave.

“Nastavnici i učitelji su dogovorni za nastavni proces, jedna smo od rijetkih država u Europi koja ima jedinstven elektronički identitet za sve i to nam omogućava praćenje kada su učenici i nastavnici uključeni u cijeli proces. Kod razredne nastave najveći dio ide preko TV ekrana, a njihovi učitelji preko roditelja komuniciraju koje dodatne stvari treba prirediti. Od petog razreda pa nadalje je drugačije jer je veći naglasak da se online komunikacija odvija između predmetnih nastavnika i učenika, povratne informacije su dobre, no nisu svi nastavnici jednako osposobljeni i vični kako pripremiti vlastite materijale i zato imamo centralno priređivanje materijala. Zahvaljujem i Društvu prevoditelja znakovnog jezika jer od ovog tjedna i učenici koji su gluhi i nagluhi mogu pratiti nastavu. Ako je učitelj sam odlučio sam proizvoditi materijal, on to mora učiniti. ne može dati roditelju upute da dijete nauči razlomke. Dat ćemo neke preporuke kako se organizirati kod kuće. Nastava na daljinu je učenicima i roditeljima sigurna luka u dnevnom rasporedu jer daje strukturu danu”, rekla je ministrica.

#related-news_0

Ravnateljima su dane jasne upute što se tiče mogućnosti da nastavnici rade od kuće, kaže Blaženka Divjak i dodaje kako su učiteljima i nastavnicima prošli tjedan trebali osigurati opremu i vezu za takav rad, no ako toga nema, radi se iz škole.

“U zadnje tri godine pribavili smo puno opreme i to nam je omogućilo ovaj skok u nastavu na daljinu. Organiziramo i timove za psihološku pomoć za učitelje i učenike te potporu za učitelje ako imaju problema u prilagodbi sadržaja i radu s učenicima koji imaju teškoće u učenju”.

#related-news_0

Divjak naglašava i da, što se daljnjeg tijeka ovakve nastave tiče, pa i završavanja školske godine na ovaj način, razmatraju različite scenarije, no da se situacija mijenja iz sata u sat i nitko ne može reći kada će ova kriza završiti.

“Molim da jasno kažemo da ćemo regulirati ovu školsku godinu i ona će biti regularna, ovo su nastavni dani i molim učenika da ozbiljno shvate zadaće. Idući tjedan ćemo dati upute oko vrednovanja. Teško je predvidjeti koliko će ovo trajati i što ćemo putem morati regulirati, no spremni smo”.

I za državnu maturu, tvrdi Divjak, imaju tri ili četiri scenarija koje razmatraju i koje će na vrijeme komunicirati, a koordinirat će se i s Nacionalnim centrom za vrednovanjE kako bi logistički uskladili rokove i bili sigurni da se scenariji temelje na realnim rokovima i opcijama.

Što se škola oštećenih u potresu tiče, Blaženka Divjak kaže da postoje razna rješenja, a jedno je i to da se određena škola koja je teško oštećena privremeno “udomi” u nekoj drugoj.

“Diljem Hrvatske imate škole koje rade u jednoj smjeni, nove su i tako se može “udomiti” određena škola ili razredi. Modeli postoje, no važna je sigurnost učenika i nastavnika i nastavak obrazovnog procesa. Pokazali smo da je naš obrazovni sustav snažan”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.