Neki učenici imaju više posla i zadataka od drugih, evo preporuka Ministarstva

Vijesti 27. ožu 202009:39 > 09:42
Facebook Blaženka Divjak

Ministarstvo znanosti i obrazovanja svjesno je izazova koje nosi nastava na daljinu, kao i napora koje ulažu naši učitelji i nastavnici kako bi sustav što bolje funkcionirao, priopćili su danas, no dobili sum kažu, povratne informacije kako neki učenici imaju više, a neki manje opterećenja po pitanju isporuke obrazovnih sadržaja.

Zato su školama poslali Preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu, koja se odnosi na učitelje, nastavnike, učenike i njihove roditelje.

U preporukama se, među ostalim, navodi:

Vrijeme provedeno u učenju podrazumijeva vrijeme u kojem se poučava (u školi, odnosno putem sustava za nastavu na daljinu), ali i vrijeme samostalnoga ili suradničkoga učenja. Takvo ukupno vrijeme ovisi o uzrastu djeteta i kreće se od 5 do 8 sati dnevno tijekom radnoga tjedna. Međutim, koliko god to vrijeme iznosilo, ono je ograničeno i stavlja pred učitelje i nastavnike izazov da zadatke koje „prosječni učenik“ treba obaviti, može obaviti u zadanome okvirnom vremenu. Učitelji trebaju voditi računa o opterećenju učenika. To podrazumijeva da se trebaju postići planirani odgojno-obrazovni ishodi, ali i da u sadržajima treba razlučiti ono što je bitno od onoga što je sporedno ili nije nužno. Pri tome su učenici i nastavnici ključni jer trebaju materijalima koji su već dostupni u nekome od centralnih servisa pridružiti i vlastite materijale, upute i pratiti učenika, ali da sve to bude u razumnim i prihvatljivim vremenskim okvirima te prilagođeno spoznajnim mogućnostima učenika.

Učenici razredne nastave trebali bi dnevno provesti pet sati dnevno učeći (to uključuje učenje i poučavanje).

Prema sličnome obrascu učenici u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje)

U srednjoj školi učenici u prvome, drugom i trećem razredu u prosjeku bi trebali učiti oko 7 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje). Navedeno ne uključuje učenje vikendom, ako učenici uče i vikendom, broj sati tijekom radnoga tjedna se smanjuje.

Za maturante bi bilo potrebno uložiti 8 sati dnevno u učenje i tako 5 dana u tjednu. Za maturante, ali i za ostale učenike srednje škole, preporuča se model obrnute učionice (flipped classroom). Prema tom modelu učenici pročitaju što treba o nekoj temi, pogledaju videomaterijal ili na neki drugi način samostalno istraže temu, a onda u virtualnoj učionici postavljaju pitanja, raspravljaju i rješavaju problemske zadatke ili argumentiraju svoje stavove.