Pitali smo ministra zašto Hrvatska izvozi naftu kad joj je cijena najniža

Vijesti 27. svi 202010:04 > 10:14
N1

Ministar energetike i zaštite okoliša, Tomislav Ćorić, gostovao je u Novom danu i komentirao potpisivanje Memoranduma, prema kojem je između Ine i Janafa dogovoren transport 247 tisuća tona hrvatske nafte iz Siska, umjesto u Rijeku, na preradu u Mađarsku.

Na pitanje na čemu je temeljio tvrdnju da je Krešić rubno povezan s naftnim biznisom, kazao je da je bio sarkastičan i da je novinar to interpretirao onako kako je njemu odgovaralo. Nije želio odgovoriti tko mu je kazao za Krešićevu korespondenciju o Ini.

VEZANE VIJESTI

Ćorić je rekao da dokumenti poput ovog memoranduma nisu uobičajeno objavljivani do sada, pa zato nije ni ovaj, no naglašava da je zbog interesa javnosti on objavljen te je i jednoj i drugoj strani omogućio optimizaciju poslovanja. Dodao je i da nema podatak kojom je odlukom Hrvatska dopustila izvot nafte u druge zemlje.

“Nafta se vlakovima prevozi prema rafineriji Nafte Rijeka, a ostatak se prodaje Mađarskoj”, pojašnjava Ćorić.

“Ukoliko bilo tko u RH misli da hrvatska nafta treba ostati u Hrvatskoj i da rafinerija nafte Siska treba stvarati gubitke, meni je žao, ali to nema smisla”, dodaje.

Kaže kako stalno guramo Inu u politički kontekst i kako je to djelomično i opravdano. Hrvatska nije izvezla naftu, nemam podatak o cijeni, a cijena se može komunicirati s Inom, kaže ministar. “Ja sam siguran da ćete dobiti odgovor, osim ako se ne radi o nekoj tajni”, dodaje.

U situaciji u kojoj možete zadovoljiti potrebe domaćeg tržišta s jednom rafinerijom, biste li išli u smjeru gašenja tog rafinerijskog biznisa i njegove transformacije ili bi zadržali tu rafineriju?, upitao je Ćorić, odgovarajući na pitanje zašto bi se gasila sisačka rafinerija.

Imamo dva rafinerijska biznisa, jedan funkcionira na 70-80 posto, a drugi na oko 20 posto. Kad ste vidjeli da biznis koji funkcionira na 20 posto kreira dobit za svoga vlasnika?, upitao je Ćorić.

Istaknuo je da se nafta prema Rijeci transportira vlakovima i da je maksimalna količina 150 tisuća tona godišnje.

Naš Tihomir Ladišić upitao je ministra zašto Hrvatska 2020. godine, kad je cijena nafte na povijesno niskim granama, svoju naftu izvozi.

Ćorić je rekao da se to radi i radit će se i dalje, u sklopu transformacije sisačke rafinerije. “Nije to samo trend 2020. i izazvan aktualnim trenutkom i činjenicom da je cijena nafte 35 dolara po barelu, nego o dugoročnoj odluci u kojoj je rafinerijski biznis na razini Ine, poslovnom procjenom koncentriran, odnosno bit će koncentriran na područje riječke rafinerije, koja će doživjeti svoj apgrejd u narednom razdoblju”, rekao je Ćorić.

“Hrvatska distribucija naftnim derivatima ne počiva samo na Ini, već čitavom nizu distributera, oni naftu nalaze na tržištu po najpovoljnijoj cijeni, kada govorimo o Ini, uvjeren sam da će u svakom trenutku njihovog poslovanja doći do optimiziranja. Hrvatska je vlasnik 44 posto dionica Ine, mađarska strana u ključnim odlukama s obzirom na raspored glasova ima većinu. Hrvatska želi preuzeti Inu u vlasništvo jer tada samostalno može donositi dugoročne odluke za poslovanje, do tada činimo sve da Inin biznis bude profitabilan”, zaključio je Ćorić.

Uskoro video cijelog gostovanja…

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.