Istraživanje: Sedmaši su online nastavi dali prosječnu ocjenu tri

Vijesti 10. lip 202008:58 > 09:05
Damir Spehar/PIXSELL

Institut za društvena istraživanja proveo je istraživanje među učenicima sedmih razreda osnovnih škola u Gradu Zagrebu o zadovoljstvu online nastavom. Istraživanje u kojem sudjeluju učenici iz 23 (po slučaju odabrane) osnovne škole u Gradu Zagrebu Institut za društvena istraživanja u Zagrebu provodi od školske godine 2016./17.

5. istraživački val proveden je online u razdoblju od 25. svibnja do 6. lipnja 2020. godine. U istraživanju je sudjelovalo 923 učenika 7. razreda osnovnih škola kojima je ovo 5. uzastopno sudjelovanje u istraživanju. U nekim analizama uspoređeni su rezultati učenika u odnosu na prethodnu školsku godinu, a u analitičkim postupcima vezanim uz optimizam rezultati učenika uspoređeni s rezultatima učenika iz istih škola koji su pohađali 7. razred u školskoj godini 2016./17.

U Izvješću su predstavljeni perspektive učenika o sljedećim temama:  

  • Zadovoljstvo online nastavom
  • Usporedba nastave u učionicama i online nastave
  • Osjećaj opterećenosti
  • Doživljaj korištenja digitalnih uređaja
  • Optimizam učenika

Istraživanje je, između ostalog, dalo i sljedeće rezultate:

  • Prosječna ocjena zadovoljstva online nastavom je 3,14 (na ljestvici od 1 do 5) pri čemu je prevladavajući stav da učenici ‘nisu niti nezadovoljni, niti zadovoljni’ ovim oblikom nastave.
  • Usporedba nastave u učionicama i online nastave ukazuje da za učenike online nastava predstavlja izrazito opterećenje koje se iskazuje dobivanjem velikog broja zadataka u kratkom roku i zahtjevom za ulaganjem izrazitog truda za izvršavanje zadataka.
  • Čak 71% učenika smatra da je velik broj zadataka u kratkom vremenu osobina koja više vrijedi za online nastavu nego za nastavu u učionici.

  • Nastavu u učionicama u odnosu na online nastavu karakterizira da nastavnici daju jasne upute za izvršavanje zadataka te da su sadržaji koji učenici uče predstavljeni na zanimljiv način i tako da ih učenici mogu razumjeti. Posebno su važni rezultati o predstavljanju sadržaja koji se uče na razumljiv način gdje 52,3% učenika smatra da ta osobina više vrijedi za nastavu u učionicama dok isto o online nastavi misli 15,4% učenika.
  • U odnosu na 6. razred, učenici iskazuju da su znatno opterećeniji domaćim zadaćama, a znatno manje opterećeni ispitivanjima.
  • Rezultati ukazuju na prevladavajući osjećaj kompetentnosti te sklonost korištenju digitalnih uređaja kod većine učenika 7. razreda. 88% učenika 7. razreda se slaže s tvrdnjom da s lakoćom koriste digitalne uređaje, od čega 61,5% u potpunosti. 52,4% učenika se u potpunosti slaže s time da rado koriste digitalne uređaje, a daljnjih 31,8% iskazuje slaganje s tom tvrdnjom.
  • Općenito govoreći, učenici iskazuju visoku razinu optimizma u vezi osobne situacije i vlastite budućnosti. U usporedbi s učenicima 7. razreda iz generacije 2016./17., rezultati učenika ovogodišnjih 7. razreda ukazuju na statistički značajno nižu razinu optimizma.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.