Turistička sezona? Nitko ne zna što će biti, s virusom se teško dogovoriti

Vijesti 07. kol 202018:14 > 18:14
N1

Pred koji mjesec malo tko je mogao pomisliti da bi hrvatski turizam mogao ovako živnuti. Na Sjevernom Jadranu rezultati iznad svih očekivanja. Izvrsni rezultati su i u nautičkom turizmu koji je u srpnju dosegnuo 75 posto lanjskih rezultata. No, nije lako. Bilo je otkazivanja, praznih apartmana. Svi koji se bave turizmom doslovno ne znaju što će biti sutra s pandemijom, a time i dolascima turista.

Mali kamp, nije na moru, ali komfor, prijateljsko ozračje. Ovo je kao 1. maj, a ne ljeto i kolovoz, kažu Slovenci. Malo gostiju.

“Da vas sad vlada pozove, državljane Slovenije da napuste druge zemlje, vrate se, zbog sigurnosti bi li se odazvali?”

“Mislim da do zadnjeg momenta ne. Zato što ne vidim razlog, ovdje ni ne osjećam da je neka, osim da je manje ljudi, što se narod možda i plaši, ali da bi neka druga bila „baubau” s tim virusom, ne”, odgovara Suzana Poje, iz Kočevja u Sloveniji.

Ali Nizozemska je pozvala svoje građane da se vrate. Bio je to pravi egzodus, kažu tužno u kampu.

“Naši najčešći gosti su Nijemci i Nizozemci, u srpnju imamo preko 80 posto Nizozamaca, tako da kad su nas Nizozemci stavili na narančastu listu to je za nas bio početak kraja možemo reći za to razdoblje, zato što svi su otišli što su bili ovdje, a i drugi su otkazali”, priča nam Marta Hržić, vlasnica jednog kampa.

U kampu imaju i bazen i kredit. Valjda neće na gore, plaše se. Iz Europske unije stižu naznake da bi se još neke granice mogle zatvoriti zbog početka školske godine.

“To je onaj alarm, ona lampica koja gori gdje se očekuje da će baš u drugoj polovici kolovoza određene pokrajine u Njemačkoj, a možda i susjedna Slovenija, uvesti restrikcije baš zbog straha od naglog povećanja broja oboljelih kako bi se isfiltrirala ta situacija do početka školske godine i omogućili djeci da bez bojazni krenu u školu ili u drugom slučaju da se pokrene opet digitalna nastava”, mišljenja je Nedo Pinezić, osnivač Zajednice obiteljskog turizma pri HGK.

Na visoku politiku ne mogu utjecati, ali nema ništa ni od žaljenja samih sebe.

“Puno strpljenja, puno živaca, ovo inače nije vrijeme kada bi se ljudi bavili rezervacijama i marketingom, sad je vrijeme kada bi trebalo odraditi taj posao, međutim, sezona je takva kakva jest, do zadnjeg atoma snage treba se boriti dok ima šanse doći do  gostiju. Osnova marketinga je doći do ljudi, kako će ljudi reagirati to ovisi o njima, tko uspije bolje prenijeti emocije, tko uspije natjerati te ljude da naprave taj korak i rezerviraju, u konačnici i dođu”, savjetuje David Peranić, stručnjak za digitalni marketing u turizmu.

Pa kada i dođu, da ne pobjegnu. E tu se ne možemo izvlačiti samo na taj zlosretni virus.

“Ne znamo što će biti”

U razgovoru s našim reporterom Rankom Stojancem direktorica Marine Punat na Krku, Renata Marević, objasnila je što je prednost nautičkog turizma u uvjetima epidemije, odnosno što je razlog da nautički turizam u dosadašnjem dijelu sezone stoji bitno bolje čak i od ostalog.

“Samo po sebi plovilo podrazumijeva određenu vrstu izolacije, gosti mogu isploviti i izolirati se, distancirati se”, kazala je direktorica Marević.

Rekla je da nisu nezadovoljni. Stalni gosti, oni s brodovima na višegodišnjem vezu, ostali su im u marini svi do jednoga, a i slutnje za čarter, isprva zbog epidemije koronavirusa izrazito crne, vremenom su se popravile:

“Rezultati iz lipnja i srpnja donekle su ublažili tu sliku.”

“Na Kvarneru imamo prednost pred ostalim dijelovima obale. Naši gosti su iz Austrije, Slovenije, južne Njemačke. Ne ovisimo toliko o avio-gostima, mi smo ovdje automobilska destinacija”, kazala je Marević.

Što se tiče covida-19 rekla je da su u marini oprezni:

“A i naši gosti se ponašaju vrlo razumno. Svi poštujemo mjere, nosimo maske u uredima, na recepciji, osoblje koje radi s gostima. Ne znamo što će biti, to je zaključak svih turističkih djelatnika, ne samo nas na Kvarneru, nego i globalno.”

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.