Ehrlich: 'Ljudi prepoznaju kvalitetu videa koji su na Q-u'

Vijesti 03. lip 201520:21 > 20:26
N1

NEM 2015 najveće je medijsko događanje u našoj regiji te okuplja najvažnije profesionalce iz industrije na jednom mjestu. Jedan od istaknutih govornika na ovogodišnjem NEM-u je i Scott Ehrlich, direktor i osnivač platforme Qyou.

Ehrlich će na NEM-u sudjelovati na panelu ”It’s a Jungle Out there”, na kojemu će s kolegama prokomentirati današnje televizijsko tržište i novu situaciju na tržištu obzirom na sve više novih platformi.

Cijelu ste karijeru proveli u televizijskoj industriji. Možete li nam reći što sve to uključuje?

Zapravo sam karijeru proveo, osim u svijetu filma, i u programerskoj industriji, kao i u tehnološkoj. Početkom 90-ih počeo sam raditi na talk showovima, informativnim emisijama i slično. 1993. bio sam na NBC-ju, bio sam član tima koji je okrenuo situaciju ondje, bio sam zadužen za Foxnews.com, Foxsports.com, Fox.com. 2001. pokrenuo sam online videopretplatu kad su svi mislili da je to ludost. 2003. milijun mi je ljudi plaćalo najmanje deset dolara na mjesec za pristup premium videima na zahtjev.

Prije šest-sedam godina odlučio sam se vratiti onamo gdje sam počeo, kreativnoj strani posla. Producirao sam seriju The League of Extraordinary Dancers koja je nekoliko godina bila najbolje ocijenjena Huluova serija. Na temelju toga pokrenuo sam YouTube kanal Substance over Hype koji je proizveo mnogo kvalitetnog sadržaja za internet i platformu na koju me potaknulo nekoliko tvrtki, uključujući MTV. Moj poslovni partner dobitnik je nagrada za produkciju glazbenih spotova i još neke stvari.

Producirao je Madonnin Lucky Star, a krajem 80-ih producirao je šest od deset najboljih spotova na MTV-ju. Pomislio sam, MTV je pokrenut 1981., no danas se ne bismo fokusirali na glazbene spotove, nego na fantastični sadržaj koji ljudi stavljaju na internet. Na Qyou su nas potaknuli povijest MTV-ja, moji suradnici i kreativna zajednica ovdje u L. A.-u.

Koliko videa dobivate? Dobivate li ih iz ovoga dijela svijeta?

Da, od svuda. Trenutačno imamo mnogo ruskog sadržaja, našli smo neke sjajne video uratke i filmove. Dobili smo dopuštenje Crvene armije da objavimo Get Lucky u izvedbi njihova zbora, to mi je jedan od najdražih videa uopće. Naravno, većina sadržaja dolazi iz zemalja gdje imamo distribuciju. Pronašli smo doista cool materijale. Cilj nam je pokrenuti lokalizirane verzije kanala – autentične verzije s originalnim sadržajem.

Kako biste opisali promjene u televizijskoj industriji otkako ste počeli raditi? Koje trenutke smatrate ključnima?

Kada gledamo Fox News Chanel i kada pogledate što smo postigli s Q-om, budžeti i količina posla znatno su se promijenili. Tada je produkcija bila vrlo skupa, troškovi su se znatno promijenili. Mislim da smo profitirali od promjena u tehnološkom svijetu. Tehnologija vam također omogućava da nastavite mijenjati svoje ponašanje, danas snimimo 13 epizoda i pogledamo ih u jednome danu.

Osim QYOU-a, koji su još potencijalni modeli za TV? Mislite li da je budućnost linearnih kanala u emitiranju online sadržaja?

Ljepota televizijskoga posla u tome je da ne odgovara sve svima. Misija naše tvrtke bila je predstaviti visokokvalitetne dokumentarce. Kad smo pokrenuli tvrtku, mnogi su nas ljudi iz očitih razloga uspoređivali s MTV-jem. Jasno, gode nam usporedbe s velikim kompanijama, mi smo još start-up. Poput HBO-a, pokrenut je za kvalitetni program na pay-TV-u. Ljudi misle, ako je na HBO-u, onda je riječ o kvalitetnim filmovima, poslije i serijama. Ljudi su tako počeli prepoznavati kvalitetu videa koji su na Q-u, ako je na Q-u, znaju da taj video žele pogledati.

Tko odlučuje je li video dostojan Q-a?

Kada predstavljamo tvrtku, nastojimo imati tri različita slidea da predstavimo ljude koji stoje iza nje. Prvi predstavlja osnivače, uključujući mene. Zatim imamo kreativce. Iako sam na čelu tima, prosječna je dob ondje valjda 24 godine. Ono što im je svima zajedničko jest da je riječ o ljudima koji poznaju autore i kreativnu zajednicu, njeguju odnose s tim ljudima, surađuju na videima i primjećuju tko dobro radi. Riječ je o kombinaciji naših kreativaca i partnerstva s brojim produkcijskim kućama. Kad sve to uzmemo u obzir, imamo mrežu od oko 5000 autora. Zato partnerstva dobro funkcioniraju, oni rade nešto što mi ne radimo, a mi radimo nešto što oni ne rade. Mi se ne bavimo internetskom industrijom, nego televizijskom. Odnosno onime što smo nekoć zvali televizijska industrija.

Jeste li radili na novim projektima s nekim od autora čije ste videe prikazali? Pokreću li neki od vas suradnje s autorima preko drugih platforma?

Kad smo počinjali, smatrali smo da se trebamo fokusirati na ono što rade doista dobro, želimo imati najbolji mogući kanal. Cilj nam je da, kako rastemo, ulažemo više u kreativnu zajednicu uz pomoć fantastičnih ljudi koji su duboko involvirani u kanal. Želimo naći darovite autore i omogućiti im resurse za stvaranje kvalitetnog sadržaja. Svemu tome veselimo se u budućnosti.

Što vas dovodi na New Europe Market i što želite ondje postići? Što vam je zanimljivo u Srednjoj i Istočnoj Europi? Planirate li koji projekt u regiji?

Europa nam je svakako jedno od najzanimljivijih područja. Više ljudi radi u prodaji u Srednjoj i Istočnoj Europi te Latinskoj Americi nego igdje drugdje. Ono što želimo jest predstaviti se u regiji – tko smo, što radimo, što nudimo. Želimo i sklopiti neke poslove, pronaći operatere u regiji koji bi nam odgovarali, kao i mi njima. Također, netko mi je poslao sliku grada gdje se NEM održava – zaboga, prekrasan je!