U nedjelju, 20. rujna, završila je četvrta UNICEF-ova humanitarna utrka Mliječna staza koja se zbog epidemioloških mjera ove godine održavala virtualno i tako ujedinila cijelu Hrvatsku. Tijekom 16 dana utrke, 7210 sudionika skupilo je 367 080 simboličnih kilometara podrške diljem Hrvatske, a u tri mjeseca trajanja projekta prikupljeno je više od 1,2 milijuna kuna koje će UNICEF uložiti u opremanje senzornih soba i edukaciju stručnjaka koji će provoditi terapije senzorne integracije s djecom s teškoćama.
U Mliječnoj stazi sudjelovalo je 970 djece, 21 udruga, među kojima mnoge koje rade s djecom s teškoćama, 58 tvrtki koje su prijavile svoje timove, ukupno 706 timova u aplikaciji te više od 50 osoba iz javnog života koje su na razne načine podržale utrku i djecu s teškoćama u Hrvatskoj. Sve dosadašnje UNICEF-ove utrke bile su inkluzivne, no ovogodišnja utrka ističe se i po velikom broju osoba s invaliditetom i djece s teškoćama koji su svojim sudjelovanjem doprinijeli ostvarenju cilja utrke. Govoreći o sjajnom odazivu na ovogodišnjoj Mliječnoj stazi predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, Regina M. Castillo, rekla je:
„Ovogodišnja utrka Mliječna staza po mnogočemu je jedinstvena. Više od 7000 sudionika svih dobi je trčeći, hodajući, vozeći bicikl ili kolica po tisućama staza diljem Hrvatske podržalo djecu s teškoćama. Gotovo su nevjerojatni entuzijazam i solidarnost koje smo doživjeli posljednjih tjedana od svih sudionika – odraslih, djece, udruga, sportaša, umjetnika, donositelja odluka i drugih osoba iz javnog života, a veseli nas i velik odaziv tvrtki.
Za djecu s teškoćama, stručna podrška od najranije dobi znači razliku između mogućnosti i života na margini društva. Mnoga od njih još uvijek nemaju priliku razvijati svoje sposobnosti i živjeti ispunjen život. Sredstva prikupljena na Mliječnoj stazi UNICEF će uložiti u obuku stručnjaka i skrbnika te opremanje senzornih soba i tako omogućiti pristup kvalitetnim uslugama senzorne terapije onim obiteljima kojima su ove usluge nedostupne. Zajedno smo prikupili više od 360 tisuća kilometara koje smo simbolično nazvali „kilometrima mogućnosti“ za djecu s teškoćama u Hrvatskoj. Ostvarili smo izniman rezultat i od srca zahvaljujem svima na podršci.“
Senzorna integracija je način na koji naš mozak prima i obrađuje informacije koje prima putem osjetila, a terapija senzorne integracije potiče dijete da samoinicijativno aktivno sudjeluje u smislenoj aktivnosti koja će mu osigurati potrebne senzorne podražaje i pomoći u organizaciji ponašanja. Senzorna soba (kabinet za senzornu integraciju) je višeosjetilni prostor koji se koristi se kako bi djeci s teškoćama senzorne integracije osigurali dodatnu senzornu stimulaciju izlaganjem različitim podražajima ili reducirali senzorne podražaje te im omogućili da se opuste. U senzornoj sobi se svjetlosni podražaji, zvukovi, taktilne plohe, mirisi, vibracije i pokretne sprave koriste za poboljšanje regulacije ponašanja, smanjenja nemira te učenje i interakciju.
Ovogodišnja utrka održala se uz veliku podršku tvrtki među kojima se posebno ističu korporativni partneri utrke – glavna zvijezda – Kaufland, te zvijezde utrke – Centar za vozila Hrvatske, Pampers i Tele2.
Svi koji žele mogu i nakon utrke podržati djecu s teškoćama uplatom donacije na UNICEF-ovoj web stranici www.unicef.hr/donirajte-za-senzorne-sobe/i tako pomoći povećati pristup kvalitetnoj senzornoj integracijskoj terapiji za djecu s teškoćama u Hrvatskoj.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.