Građani se saborskom odboru žalili na nemarne zubare

Vijesti 23. lip 201515:06 > 15:08
Cropix/Davor Pongračić

Saborski Odbor za predstavke i pritužbe lani je zaprimio ukupno 385 predstavki i pritužbi, 106 manje nego godinu ranije, a građani su se žalili na sporost sudova i javne uprave, postupanje policije, kršenje prava s područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, ali i na rad komunalnih poduzeća i privatnih tvrtki, na rad vlastitih odvjetnika, čak i

Najviše predmeta (193) odnosilo se na područje pravosuđa i uprave, uglavnom zbog povrede prava na suđenje u razumnom roku, a dio pritužbi odnosio se i na same presude. Sve je veći i broj pritužbi vezanih uz korupciju i zloupotrebu položaja, a neke se odnose na rad samog državnog odvjetništva.

Građani su se žalili i na postupanje policijskih službenika, odnosno na prekoračenje ovlasti, neprofesionalnost i prekomjernu uporabu sile. U pritužbama su iznosili i sumnje u objektivnost unutarnjeg nadzora MUP-a u takvim slučajevima.

Po brojnosti slijede predstavke i pritužbe predmeta socijalne i zdravstvene problematike (64 predmeta), 56 ih se odnosilo na stambenu, komunalnu i imovinskopravnu problematiku, a 16 je pritužbi bilo s područja rada i radnih odnosa.

Odboru su stizale i pritužbe na rad lokalnih tijela u vezi s imovinskopravnim odnosima, zaštitom prava vlasništva, smetnjom posjeda, odvozom smeća, vodnom uslugom, naknadom štete od poplava itd.

Ukupno 38 predmeta odnosilo se na “ostala područja”, u okviru kojih su se građani žalili na kvalitetu usluga privatnih tvrtki, teleoperatora, željeznički prijevoz itd.

Saborskom Odboru su se javili i građani nezadovoljni načinom na koji su ih zastupali njihovi odvjetnici, a Odbor ih je upućivao da se obrate Hrvatskoj odvjetničkoj komori. Slično je prošla i pritužba na rad liječnice dentalne medicine, a nezadovoljni pacijent upućen je da se obrati Hrvatskoj komori dentalne medicine.

Uz predstavke i pritužbe, Odbor je zaprimio i velik broj telefonskih poziva i upita građana o pravima koja imaju na području zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, obnovu ratom oštećenih kuća, mirovine, stambeno zbrinjavanje, ovrhe itd.

Odbor je postupao i po 79 pritužbi iz ranijih godina, a riječ je o slučajevima u kojima građani nisu zadovoljni onim što je Odbor napravio u njihovom slučaju pa uvijek iznova šalju istu pritužbu.

U nekim slučajevima, Odbor je u istoj stvari postupao i više od 40 puta, zbog čega napominju kako su očekivanja građana nekad znatno veća od ovlasti Odbora. “Poslovničke ovlasti su ograničene, a mogućnosti konkretne pomoći male. Činjenica je da su neki od problema i situacija naših građana nerješivi za ovaj Odbor pa tako i za neke druge instance od kojih se očekuje rješavanje”, kaže se u izvješću.

Saborski Odbor za predstavke i pritužbe navodi kako je u slučajevima šutnje administracije, neaktivnosti i sporosti upućivao požurnice nadležnim tijelima, no neka su se tijela na takve požurnice ostajala bez reakcije čak i nakon dvije ili tri požurnice.

Među tijelima koja uporno ne reagiraju na požurnice navode se ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, pravosuđa, uprave, socijalne politike i mladih, financija te poljoprivrede, HZMO, DUUDI, DORH i Odbor za državnu službu, a kao “svijetli primjer” naveden je MUP, koji je uredno surađivao s Odborom.