Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) ovih je dana zaprimila veći broj prijava korisnika o pokušajima internetskih prijevara (eng. phishing) u kojima lažni davatelj poštanskih usluga putem elektroničke pošte obavještava primatelja o pokušaju uručenja pošiljke.
Pritom se nudi i broj za praćenje pošiljke, a od korisnika se traži da putem priložene internetske poveznice dostavi svoje osobne podatke zbog ponovnog uručenja.
“Riječ je o prijevarnim radnjama s ciljem dobivanja osobnih podataka korisnika te HAKOM poziva korisnike na dodatni oprez u slučaju zaprimanja elektroničke pošte sličnog sadržaja. U ovakvim i sličnim situacijama korisnicima savjetujemo provjeru domene elektroničke pošte davatelja (xyz@ime_davatelja.hr) kako bi utvrdili postoji li uopće taj davatelj u Popisu davatelja poštanskih usluga.
Napominjemo kako se često i iz samog teksta sadržaja poruke, zbog niza pravopisnih i gramatičkih pogrešaka nastalih u računalnom prijevodu s nekog drugog jezika, može lako pretpostaviti kako je riječ o pokušaju internetske prijevare, a ne o ponovnoj dostavi paketa.
Stoga upozoravamo korisnike da ne nasjedaju na takve elektroničke poruke u kojima se traže njihovi osobni podaci, a ako pak smatraju da se ne radi o internetskoj prijevari, predlažemo najprije kontaktirati korisničku službu tog davatelja ili osobno pošiljatelja te se raspitati o statusu predmetne pošiljke”, upozorava HAKOM u priopćenju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.