HAKOM upozorava na novu prevaru koja kruži e-mailom

Vijesti 09. stu 202016:28 > 16:30
Shutterstock

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) ovih je dana zaprimila veći broj prijava korisnika o pokušajima internetskih prijevara (eng. phishing) u kojima lažni davatelj poštanskih usluga putem elektroničke pošte obavještava primatelja o pokušaju uručenja pošiljke.

Pritom se nudi i broj za praćenje pošiljke, a od korisnika se traži da putem priložene internetske poveznice dostavi svoje osobne podatke zbog ponovnog uručenja.

“Riječ je o prijevarnim radnjama s ciljem dobivanja osobnih podataka korisnika te HAKOM poziva korisnike na dodatni oprez u slučaju zaprimanja elektroničke pošte sličnog sadržaja. U ovakvim i sličnim situacijama korisnicima savjetujemo provjeru domene elektroničke pošte davatelja (xyz@ime_davatelja.hr) kako bi utvrdili postoji li uopće taj davatelj u Popisu davatelja poštanskih usluga.

Napominjemo kako se često i iz samog teksta sadržaja poruke, zbog niza pravopisnih i gramatičkih pogrešaka nastalih u računalnom prijevodu s nekog drugog jezika, može lako pretpostaviti kako je riječ o pokušaju internetske prijevare, a ne o ponovnoj dostavi paketa.

Stoga upozoravamo korisnike da ne nasjedaju na takve elektroničke poruke u kojima se traže njihovi osobni podaci, a ako pak smatraju da se ne radi o internetskoj prijevari, predlažemo najprije kontaktirati korisničku službu tog davatelja ili osobno pošiljatelja te se raspitati o statusu predmetne pošiljke”, upozorava HAKOM u priopćenju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.