Međuresorno povjerenstvo za nabavu višenamjenskog borbenog aviona premijeru je u ponedjeljak uputilo studiju izvedivosti nakon što su jednoglasno odlučili o najboljoj ponudi za nove i korištene avione, priopćili su iz vlade, ističući da su "zbog zaštite integriteta procesa" ti podaci klasificirani.
Nakon što su zaprimljene ponude četiriju država (SAD-a, Švedske, Francuske i Izraela), Međuresorno povjerenstvo za nabavu višenamjenskog borbenog aviona 12. prosinca 2020. službeno je dovršilo evaluaciju ponuda i premijeru 21. prosinca uputilo studiju izvedivosti za nabavu višenamjenskog borbenog aviona, navode u priopćenju.
Dodaju da je povjerenstvo “na temelju sveobuhvatne i multikriterijske stručne analize sadržane u studiji jednoglasno donijelo zaključak o najboljoj ponudi između dviju ponuda za nove avione (američkog F‑16 Block 70 i švedskog Gripena C/D) i dviju ponuda za korištene avione (francuski Rafale F3‑R i izraelski F‑16 Block 30). Sve su ponude temeljito i precizno ocjenjivane u okviru triju domena: strateške domene, domene sposobnosti i financijske domene”.
No, zbog zaštite integriteta procesa ti su podaci klasificirani, navode u priopćenju.
“Početkom sljedeće godine, sa sadržajem studije bit će upoznat Odbor za obranu Hrvatskog sabora, nakon čega će Vlada RH donijeti konačnu odluku o odabiru višenamjenskog borbenog aviona. Nakon toga započet će višemjesečna faza izrade međuvladinog ugovora s vladom države čija će ponuda biti odabrana, kako bi se taj ugovor mogao sklopiti najkasnije do kraja 2021. godine.
Nabavom višenamjenskog borbenog aviona Hrvatska će za sljedeća tri desetljeća dobiti 12 suvremenih aviona 4. generacije (10 jednosjeda i 2 dvosjeda) koji će zamijeniti Migove 21, čiji resursi istječu krajem 2024. godine.
Kao članica NATO-a, Hrvatska će time ne samo sačuvati sposobnosti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva već će ih i značajno unaprijediti te mnogo djelotvornije moći štititi svoj zračni prostor i teritorijalni integritet”, stoji u priopćenju.
Ovo je drugi proces nabavke vojnih borbenih zrakoplova, nakon što je početkom prošle godine propao “posao” s Izraelcima i nabavkom aviona F-16 Barak.
Postojeći avioni Hrvatskog ratnog zrakoplovstva – MiG-21, pored svoje starosti i tehnoloških ograničenja, imaju životni vijek koji ističe 2024. godine, kada će se definitivno morati povući iz operativne uporabe.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.