Gost emisije "Novi dan" na N1 Televiziji bio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Je li promet robe zatvoren preko Bajakova?
“U jednom dijelu da. Apeliramo da kolege u Srbiji se organiziraju i uspostave koridore za izbjeglice”
Je li to ultimatum koji će do kraja zatvoriti granične prijelaze?
“Neće, ali bi štete bile daleko veće. Ovo je samo poruka Srbiji da se počnu ponašati kao uređena država. Onaj tko se želi organizirati to može, mi smo primjer za to.”
Postoji li komunikacija između vas i kolega iz Mađarske, Srbije?
“Ne komuniciramo, nisu nam se ni obratili. Komunikaciju vodi Ministarstvo vanjskih poslova”
Kako se financira prijevoz izbjeglica autobusima i vlakovima?
“Trenutno se financira iz proračuna HŽ-a. To će u konačnici biti refundirano iz pričuva proračuna. Za sada nema nikakvog financijskog pritiska na prijevoznike.
U ovom trenutku nemamo procjena, ali svi računi će biti plaćeni prijevoznicima”
Prema vašim ocjenama, koji je najveći uspjeh ove Vlade?
“Uvođenje reda, puno smo organiziranija država nego prije. Prvi put je donesena strategija prometnog razvoja – prImjer je most na Čiovu. Spomenuo bih po prvi puta da HŽ dobiva nove vlakove, do veljače će biti isporučena 22 nova vlaka. Dovršeni su radovi u lukama, a dva dobra projekta su još koncesioniranje aerodroma u Zagrebu te aerodrom u Dubrovniku. Hrvatska radi, raste”
Je li riješen problem HŽ-a?
“HŽ nema gubitke. HŽ Cargo je u plusu, Putnički ima operativnu dobit. Na žalost, iz sustava željeznica je moralo otići 7.000 ljudi i sustav je definitivno bolji nego što je bio. Cargo će morati u dekapitalizaciju i privatizaciju, ali to rade sve europske države. Željeznički prijevoz nigdje nije profitabilan”
Hoće li se ukidati još neke željezničke linije?
“Za sada ne, ali restrukturiranje je u tijeku i bit će potrebno dodatno smanjenje rashoda, što ne znači nužno ukidanje nekih linija”
Hoće li doći do smanjenja plaća u Hrvatskim željeznicama?
“U HŽ Putničkom mi tražimo smanjivanje rashoda. Ni u jednom sustavu, osim željezničkom, nije otišlo 7.000 ljudi. To je posao koji se morao obaviti. Sada u sustavu ima 17.000 ljudi, do 2018. godine mora ih biti 10.000”
Kada će početi izgradnja Pelješkog mosta?
“Do 5.10. 2015. traje uvid studije utjecaja na okoliš, nakon što bude odobrena, zajedno sa studijom izvodljivosti, bit će poslana Komisiji, koja odlučuje o visini sufinanciranja. Stvar je države da odluči gdje će ta sredstva potrošiti. Mi smo odradili domaću zadaću, nema nikakvog razloga da nam netko ne odobri taj projekt. Koncem desetog mjeseca se stisne enter i tada se šalje aplikacija. Svi troškovi su prihvaćeni, samo je pitanje koliko ćemo trošiti za sufinanciranje Pelješkog mosta”
Strahujete li od prijetnji Mađarske i Slovenije da će blokirati ulaz Hrvatske u Schengen?
“Ne, nikako. Oni se nemaju što petljati u naše projekte. Mi smo s Mađarskom sve dogovorili oko prijevoza i dodirnih točaka oko mediteranskog koridora. Ovo oni malo koriste za pritisak na Hrvatsku”
Gospodarski program HDZ-a nazvali ste Jetijem. Zašto?
“Program ne postoji, oni su naveli listu projekata koji su nacionalni i koji će i ovako i onako biti izgrađeni. Samo je pitanje hoće li biti izgrađeni na pošten način. To nije program – HDZ kao konzervativna stranka bi se trebao zalagati za privatizaciju zdravstva”
Kako onda nazivate program Plana 21?
“Ako netko pažljivo čita Plan 21, u 90 posto je sve napisano u planu i ostvareno. Nastavljamo istim tempom, da i dalje uvedemo reda, povećamo dohodak građanima… Naš program je gotov i bit će sljedeći tjedan prezentiran”
Predložili ste da se terminal ZLZ-a zove po Franji Tuđmanu, premijer je predložio da se Markov trg nazove po Tuđmanu, zašto?
“To je za mene aorist. Mi smo odluku donijeli – kada terminal bide gotov, on će se nazvati terminal Franje Tuđmana. Premijer je htio naglasiti da se ne može baš sve nazvati imenom Franje Tuđmana, ne možete javni WC nazvati po prvom predsjedniku.”