Nakon informacije o tome da kontrolori zagrebačkog javnog prijevoza zbog čestih napada građana osjećaju nesigurnost te traže da ih prate zaštitari ili da sami nose oružje, uslijedio je niz, uglavnom negativnih, reakcija javnosti.
O ideji se putem Twittera oglasio i pomoćnik ministra branitelja Bojan Glavašević, koji je istaknuo kako oružje nije rješenje.
“Ogroman broj kontrolora i vozača se ponaša neprofesionalno i agresivno prema putnicima (kojih isto ima svakakvih). Treba im edukacija, ne oružje”, napisao je Glavašević.
Ogroman broj kontrolora i vozaca se ponasa neprofesion. i agresivno prema putnicima (kojih isto ima svakakvih).Treba im edukacija,ne oruzje.
— Bojan Glavasevic (@bglavasevic) November 21, 2015
ZET odbacio navode
“ZET je poduzeo sve u cilju zaštite kontrolora karata, ali u skladu s pozitivnim propisima Republike Hrvatske. Iracionalne mjere, kao što je nošenje oružja, ni u kojem trenutku nisu bile razmatrane kao model prevencije ili dodatne zaštite”, kazali su iz ZET-a.
Sindikat: Situacija nikad nije bila gora
Podsjetimo, Udruga sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a navodno će predložiti dvije mogućnosti u cilju bolje zaštite radnika – prva je kontrola karata uz pratnju licenciranih zaštitara ili policajca u civilu, a druga je polaganje za zaštitarski ispit samih ZET-ovih kontrolora.
Zakon o privatnoj zaštiti navodi da zaštitari imaju pravo nositi i koristiti propisane vrste kratkog vatrenog oružja kada vrše neposrednu zaštitu osoba, što će stupiti na snagu ako im Holding odobri prvi prijedlog. Kada bi prošao prijedlog o tome da kontrolori mogu položiti zaštitarski ispit, morali bi dobiti odobrenje policijske uprave s kojom već raspravljaju o mogućim radikalnim promjenama.
”Zajedno s policijom radimo na cjelovitom programu zaštite koji ćemo predstaviti na skorašnjem sastanku”, otkriva predsjednik Udruge sindikata Ante Jelić.
Situacija, kaže Jelić, nikada nije bila gora. Na ideju o naoružanim zaštitarima Sindikat je došao nakon dva fizička napada na kontrolorke u istom danu, od kojih je jednu teže ozlijedila ženska putnica.
”Krajnje je vrijeme da Holding zaštiti svoje radnike jer je, osim samih djelatnika, ugrožena i tvrtka. Naime, napadi su sve brutalniji i kontrolori nakon njih ostaju na bolovanju i po nekoliko godina”, tvrdi Jelić.
Napominje da su kontrolori uz neprestanu pratnju naoružanih zaštitara svakodnevica u Bosni i Hercegovini te Srbiji, ali zaštitari s dugom cijevi nisu ništa neuobičajeno niti u Londonu.