Astronomi otkrili minijaturnu verziju Sunčevog sustava

Znanost 28. sij 201515:04 > 15:06
Universetoday.com

Engleski znanstvenici koji analiziraju snimke teleskopa Kepler otkrili su minijaturnu verziju Sunčevog sustava. Novootkriveni solarni sustav smješten je na udaljenosti 117 svjetlosnih godina od Zemlje, a oko njegovog središta kreće se pet planeta.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Birminghamu istaknuli su da je novootkriveni solarni sustav 2,5 puta stariji od našeg Sunčevog sustava, odnosno, da je nastao prije 11,2 milijardi godina. Zvijezdu u središtu sustava astronomi su nazvali “Kepler-444”.

Oko “Keplera-444” kreće se pet planeta čija veličina varira od veličine Merkura do veličine Venere. Krug oko svog sunca prijeđu za deset zemaljskih dana.

Jedan od znanstvenika koji radi na ovom projektu Tiago Campante rekao je kako će ovo novo saznanje pomoći znanstvenicima da bolje shvate “antički život u našoj galaksiji”, budući da je novootkriveni solarni sustav najstariji do sada poznati sustav.  Astronomi pretpostavljaju da na planetima nema života budući da se nalaze jako blizu zvijezde.

Ovo otkriće pokazuje da u povijesti od 13,2 milijardi godina, koliko je stara naša galaksija, postoje neki planeti nalik Zemlji. NASA-in teleskop Kepler je od 2009. godine do danas otkrio veći broj planeta u našoj galaksiji.