NASA razotkrila nevjerojatnu tajnu plinovitog Jupitera

Znanost 10. ožu 201820:40 > 20:42
AFP/HO/NASA/JPL-CALTECH

Najveći planet našeg Sunčevog sustava duboko ispod vidljive površine krije složeni sustav super oluja kojeg su znanstvenici tek nedavno uspjeli fotografirati.

Prema najnovijim saznanjima, masivne oluje Jupitera složenije su nego što bi itko pomislio.

Geometrijski pravilni rojevi vrtloga koji prekrivaju polove planete samo su dio fascinantnih otkrića koje su nedavno objavili znanstvenici iza svemirske misije Juno.

Jedna skupina znanstvenika razotkrila je sustav od čak devet vrtloga na sjevernom te šest na južnom polu. Brzina vjetra u ovim superolujama nadmašuje uragane kategorije 5, koji se kreću brzinom do 350 kilometara na sat.

Peta planeta od Sunca najveća je planeta u našem sustavu. Letjelica Juno koju su znanstvenici iz NASA-e lansirali 2011. oko Jupitera kruži od 2016. te pažljivo promatra njegovu unutrašnjost. Još jedna studija objavljena u ovotjednom izdanju časopisa Nature otkrila je da Jupiterovi vrtlozi koji se međusobno susreću sežu tisućama kilometara u dubinu. Preciznija mjerenja neravnomjernog Jupiterovog gravitacijskog polja omogućili su timu sa Instituta znanosti Weizmann u Rehovotu u Izraelu proračun dubine do koje dosežu vjetrovi ekvatora i ona iznosi oko 3000 kilometara, piše tportal.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.