Studija pokazala: Zračenje mobilnih telefona moglo bi štetiti insektima

Znanost 22. ruj 202010:26 > 10:31
Pixabay

Zračenje mobilnih telefona moglo bi pridonijeti naglom smanjenju populacije insekata uočeno posljednjih godina u većini europskih država, pokazala je opsežna studija Njemačke udruge za zaštitu prirode i biološku raznolikost (NABU).

Uz negativan utjecaj pesticida i gubitak staništa, povećana izloženost elektromagnetskom zračenju “vjerojatno ima negativan utjecaj na svijet insekata”, pokazuju rezultati studije predstavljeni prošli tjedan u Stuttgartu. Studija još nije prošla recenziju ostalih neovisnih znanstvenika.

Analizu 190 znanstvenih istraživanja su, zajedno s NABU-om provele i dvije nevladine organizacije, jedna iz Njemačke i druga iz Luksemburga.

Studija se poziva na rezultate 83-ju znanstvenih studija, od kojih su 72 pokazale negativan učinak zračenja na pčele, ose i muhe.

Spomenuti negativni učinci kreću se od smanjene sposobnosti letenja i navigacije zbog poremećaja magnetskih polja do oštećenja genetskog materijala i ličinki.

Konkretno, zračenje mobilnih telefona i bežičnih internetskih mreža otvara kalcijeve kanale u određenim stanicama, što znači da one pritom apsorbiraju više kalcijevih iona.

To u insekata može izazvati biokemijsku reakciju koja remeti njihov cirkadijski ritam i negativno utječe na njihov imunosni sustav.

“Studija ukazuje na to da bismo, analizirajući dramatično smanjenje broja insekata, morali razmisliti o svim mogućim uzrocima”, smatra Johannes Enssle, šef NABU-a čije je sjedište u Baden-Wuerttembergu.

Ističe da je svjestan osjetljivosti teme koja se odnosi na naše svakodnevne navike te da zna kako iza tehnologije mobilnih komunikacija stoje snažni ekonomski interesi.

Peter Hensinger iz njemačke organizacije za zaštitu potrošača Diagnose Funk smatra da treba posvetiti veću pozornost mogućim negativnim učincima zračenja na životinje i ljude, posebno s obzirom na uvođenje tehnologije pete generacije, 5G tehnologije.

Očekuje se da će mreže opremljene novom tehnologijom nuditi i stotinu puta veću brzinu od postojećih 4G mreža. To je saznanje rezultiralo burnim reakcijama i protivljenjem aktivista angažiranih u ekološkim kampanjama koji smatraju da se mogu očekivati posljedice na zdravlje ljudi i negativan utjecaj na okoliš.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.